• Tulpanblomman

Förvaringsburk till stora runda knäckebröd

Hej,

är det någon som vet någon affär som säljer förvaringsburkar till stora runda knäckebröd? Såg att det fanns på nätet, Leksandsbröd sålde men för det första så var burkarna fula dessutom kostar ju frakten nästan lika mycket som burken     

• Svar på tråden Förvaringsburk till stora runda knäckebröd
  • SupersurasunkSara

Här är några förslag:

www.textilfrojd.com/testkategori/knackebrodsburk

www.kladdilin.se/forvaring/194-rund-knackebrodsburk.html

www.granit.se/

Annars brukar man kunna hitta såna här på marknader:

Tips: Hittar du en burk i plåt eller trä som du tycker är ful så är de lätta att måla om Titta bara här vilka fina burkar man kan få om man målar lite:

www.styleroom.se/album/2166

Du får scrolla lite så kommer burkbilden. Lycka till!

• gavagai

Jag hade precis samma problem, och tyckte ungefär desamma som du om Leksandsbröds burk. Sedan hade min mamma köpt den burken åt mig ändå, eftersom hon höört att jag letade efter en burk, och gratis så duger den. Glad De två översta som nämns av sunkSara går bort för att jag vill ha en burk som är platt så att säga, som går att stapla på. Den från Granit, finns den fortfarande på Granit? Den är ju rätt snygg. Annars hänger jag också gärna kvar här i tråden för att se om du får fler tips.

• Tulpanblomman

Granit burken är snygg! Men vi har inget Granit här så jag väntar med att kolla på den tills jag kommer till en stad som har Granit. Men det är konstigt tycker jag att inga affärer har burkar att sälja med tanke på att de flesta som köper runda stora knäckebrödskakor borde vilja ha en förvaringsburk. Gavagai vi får hoppas att någon kommer med tips på var vi kan få tag på en snygg burk   

• SupersurasunkSara
    Tulpanblomman skrev 2013-05-05 19:00:34 följande:
    Granit burken är snygg! Men vi har inget Granit här så jag väntar med att kolla på den tills jag kommer till en stad som har Granit. Men det är konstigt tycker jag att inga affärer har burkar att sälja med tanke på att de flesta som köper runda stora knäckebrödskakor borde vilja ha en förvaringsburk. Gavagai vi får hoppas att någon kommer med tips på var vi kan få tag på en snygg burk   
    Vi har haft på vår affär att om man köpte 4 pkt runda knäckebröd så fick man en burk 'gratis' (frakt fick man stå för) men minns inte om det var Leksands eller vad det var för märke som hade erbjudandet, men man kan ju alltid skriva och önska

Och så målar man om den sen
  • Tulpanblomman

Det var ett bra tips! Det ska jag kolla! Det är ju skillnad att betala 70 kr i frakt än att betala 90+70 för en burk som man inte ens gillar. De andra burkarna var ju fina men som gavagai säger så är det svåra att förvara i skåpen för att man inte kan stapla dem.

Svar på tråden Förvaringsburk till stora runda knäckebröd