• Anonym (Stubbad)

Sår på haka efter hångel

Jo, så här är det :)

Varje gång jag lyckas träffa en kille som har skäggstubb och vi har hånglat lite så har hans skäggstubb orsakat utslag på mig, närmare bestämt på min haka. Någon dag efter själva hånglet så börjar det klia lite grann, sen efter ytterligare någon dag så blir det små "blåsor" och till slut ett öppet sår så det ser ut som jag ramlat av en cykel och skrapat upp hela hakan. Så här har det varit i flera år, men jag lyckas alltid glömma bort det.

Det är såret sitter sedan kvar i flera veckor och när det slutligen läker, så är min haka alldeles röd. Min haka är fortfarande röd efter en kille jag hade en kort relation med för över ett 1 år sedan.

Nu är det dags igen, jag har träffat en ny kille och min haka har små blåsor på sig. Det enda som hittills hjälpt är hydrokortison och jag måste använda det flera gånger om dagen och börja så snart efter hånglet som möjligt för att kunna stoppa det från att bli ett sår.

Är det någon som har varit med om samma? Är det vanligt? Vad gör ni för att förhindra det? Varför får inte all det?

Dagen efter att jag hade hånglat med denna killen så kläcker min mamma ur sig när vi ses (trots att hon inte ens vet att jag träffat någon): "Jag kan se att du träffat en kille med skäggstubb! Haha"

• Svar på tråden Sår på haka efter hångel
  • Anonym (Joni)

Låter märkligt....jag tänker faktiskt på herpes (först kliar det, sen blåsor som blir ett sår). Det är möjligt att nötningen av skäggstubben gör att herpesen blossar upp...Vad säger läkaren?

• Anonym (Stubbad)

Det är inte herpes :) Detta uppkommer endast när skäggstubben gnuggat emot huden och endast de första gångerna innan hunden "har vant sig vid gnugget".

Läkaren säger att jag har känslig hud och ska smörja med mjukgörande...läkaren var en han, så jag tror knappast han varit med om det själv ;o). Jag gick dit då jag trodde det var svinkoppor.

• Anonym (han ska raka sig)

Hade samma problem med en kille som hade skägg eller skäggstubb. Min hud blev irriterad som sjutton, men så fort han började raka sig helt försvann det. Kunde vara röd och sårig i flera veckor.

• Stubbad delux

Sökte precis efter detta på nätet och kom hit. Jag träffade en kille för några dagar sedan och han hade skäggstubb. Har aldrig varit med om något liknade, sår på hakan som svider och är irriterande, efter två nätter med snubben! Jag bör med andra ord gå till apoteket och köpa hydrokortison? Det är redan sår och jag vill att det läker asap, ser så fult ut!   

Svar på tråden Sår på haka efter hångel