Mjölkallergisk?
Vi har en dotter på 11 veckor som vi misstänker är känslig mot mjölk. Hon ammas inte utan får ersättning sedan dag två. Hon har varit bökig med magen hela tiden, haft mycket gaser och svårt att bajsa. Nu de senaste veckorna har det blivit värre och värre, och vi testade att byta från babysemp-ersättning till nan ha. Då blev det en aning bättre i någon dag, sedan återgick hon till att skrika otröstligt, fisa så det luktade död och vara allmänt missbelåten all vaken tid. Nu kör vi sedan några dagar tillbaka med althera och jag inbillar mig att det blivit en aning bättre. Idag har hon dock varit mycket ledsen och kämpat för att bajsa utan att lyckas. När bajset väl kommer nu är det grönsvart och luktar helt obeskrivligt illa.Vi har även givit minifom utan resultat och sempers magdroppar.
Hon är också extremt kräkig, men det var storasyster med, så jag har inte tänkt så mycket på det. Hon har också varit mer eller mindre förkyld sedan hon föddes och har fått ventoline i en omgång om det kan vara något som påverkar.
Om ni inte tror att det är mjölken som spökar, vad tror ni att det kan vara då?