Mitt första IVF har lite frågor =)
Hej
Är nu inne på ruvardag 2 med mitt första ivf och såklart har man tusen frågor så här efter =) Sånna man inte kom ihåg att ställa då man var på kliniken för man var alldeles för nervös. Jag gjorde mitt äggplock i Tisdags. I Fredags kom vi tillbaka för ET. Vi fick då veta att av mina 10 ägg som de fann var 8 mogna och 6 stycken hade blivit befruktade med hjälp av isci. Är det bra eller dålig skörd? Någon som har erfarenheter? Alla 6 var i fin form i fredags och jag fick ett 8 celligt tillbaka och de övriga 5 skulle de odla vidare till dag 5 och se om de överlever. Svar skulle vi få via brev, vilket känns lite opersonligt. Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få detta brev? Är sjukt orolig att inte få något till frysen och att detta försök inte ska ta sig då vi enbart har ett gratisförsök på vårat landsting. Jag är 29 år i år och min sambo 32.
Tacksam på svar från en väldigt nervös och spända förstaruvare =)
Ps: de har inte kommit fram till någon förklaring till varför vi inte lyckats utan är oförklarligt barnlösa de valde isci eftersom våran hemläkare tyckte det..