• Anonym (Hoho)

    Ovanliga/udda graviditetssymtom?

    Varje sida man läser upp och ner kommer alla de klassiska symtomen upp såsom ömma bröst, ont i ryggen, halsbränna, utebliven mens osv.

    Men finns det ingen som har haft ovanliga symtom? Alltså udda som man bara haft då när man var under sin graviditet?

    Skulle vara kul och läsa!

  • Svar på tråden Ovanliga/udda graviditetssymtom?
  • Anonym (klåda)

    Jag vet inte hur udda det är men under vecka 21-24 hade jag en fruktansvärd klåda på armar, ben och mage. Jag kunde inte låta bli att klia och det blev röda utslag där jag rivit. Det gick över med hjälp av miniderm salva.

  • Anonym (Hoho)

    Ah, kan förstå att det inte var särskilt kul! Skönt att det finns saker som lindrar :)

  • Anonym (mini)

    jag nyser.  Varje morgon. Plus att det gör ont inne i näsan när jag ska sova. Som om det är helt torrt där inne. Svider.

    Sen har jag blivit som en duracell kanin. Är ganska lat och bekväm i vanliga fall. Nu far jag runt och putsar och donar. Är bara i vecka 7 och det är de enda symtom jag har förutom lite ömma bröst. Men det kom precis när jag plussat. 

  • LWE

    Vet inte om det är så jätteudda, men jag har känt av att jag är gravid båda gångerna på BIM -4 av att jag varit såå otroligt håröm. Har då tagit ett grav test och det har visat ett svagt plus :)

  • Anonym (m)

    Jag var så otroligt täppt i näsan att jag hade konstant huvudvärk innan jag fick medicin utskriven för täppan. Kanske inte så udda men hjärtligt tröttsamt! Å så svullnade jag i ansiktet, såg ut som jag gått upp 50 kg eller så..

  • Anonym (Hoho)

    LWE skrev 2013-05-05 20:32:28 följande:
    Vet inte om det är så jätteudda, men jag har känt av att jag är gravid båda gångerna på BIM -4 av att jag varit såå otroligt håröm. Har då tagit ett grav test och det har visat ett svagt plus :)
    Vad coolt egentligen, liksom.. att det bara kommit sådär! Fasen, hehe, grattis till dina plus! :)
    Anonym (mini) skrev 2013-05-05 20:31:03 följande:
    jag nyser.  Varje morgon. Plus att det gör ont inne i näsan när jag ska sova. Som om det är helt torrt där inne. Svider.

    Sen har jag blivit som en duracell kanin. Är ganska lat och bekväm i vanliga fall. Nu far jag runt och putsar och donar. Är bara i vecka 7 och det är de enda symtom jag har förutom lite ömma bröst. Men det kom precis när jag plussat. 
    Okej, men skönt att du blivit mer pigg och så då, de andra säger ju bara att man blir trött och seg, att man inte orkar göra något alls, så kul sådär med någon som är helt tvärtom. Grattis till bebis! :)
  • Anonym (mini)
    Anonym (Hoho) skrev 2013-05-05 20:38:03 följande:
    Vad coolt egentligen, liksom.. att det bara kommit sådär! Fasen, hehe, grattis till dina plus! :)


    Okej, men skönt att du blivit mer pigg och så då, de andra säger ju bara att man blir trött och seg, att man inte orkar göra något alls, så kul sådär med någon som är helt tvärtom. Grattis till bebis! :)
    Precis, jag går och väntar på alla klassiska symtom. Men är precis som vanligt förutom att jag är betydligt piggare. Kissar till och med mindre. Brukar gå upp 2-3 ggr varje natt i vanliga fall. Nu sover jag gott natten genom.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (mini) skrev 2013-05-05 20:41:15 följande:
    Precis, jag går och väntar på alla klassiska symtom. Men är precis som vanligt förutom att jag är betydligt piggare. Kissar till och med mindre. Brukar gå upp 2-3 ggr varje natt i vanliga fall. Nu sover jag gott natten genom.

    Ah, okej, men får jag fråga vad det var som gjorde att du testade dig?
  • Krusmatta

    En bit in i graviditeten fick jag extremt mycket "kryp" i benen. Framförallt på kvällar och nätter. Precis som när man suttit på ett speciellt sätt och det börjar krypa i benen, men med skillnaden att det inte gick över av att byta ställning.

  • Anonym (Hoho)
    Krusmatta skrev 2013-05-05 20:54:59 följande:
    En bit in i graviditeten fick jag extremt mycket "kryp" i benen. Framförallt på kvällar och nätter. Precis som när man suttit på ett speciellt sätt och det börjar krypa i benen, men med skillnaden att det inte gick över av att byta ställning.

    Vilken vecka var du i då? Kommer du ihåg?

    För så har jag känt nu nån vecka.. Känns speciellt mycket i låren då man åker i bilen, fast handlar nog mer om min sittställning i bilen..Inte att jag tror att jag är gravid då jag hade en typ av blödning/flytning för typ en vecka sen..
  • Krusmatta
    Anonym (Hoho) skrev 2013-05-05 20:58:14 följande:

    Vilken vecka var du i då? Kommer du ihåg?

    För så har jag känt nu nån vecka.. Känns speciellt mycket i låren då man åker i bilen, fast handlar nog mer om min sittställning i bilen..Inte att jag tror att jag är gravid då jag hade en typ av blödning/flytning för typ en vecka sen..
    Då hade det gått ganska många veckor, kanske var runt vecka 25 eller något sånt...
  • DexX

    Anledningen till varför jag testade va pga min katt! Han va helt galen och skulle ligga på magen hela tiden vilket han annars inte brukar göra! Hade precis slutat med piller så kunde inte tänka mig att jag skulle bli gravid med desamma, men kattens beteende fick mig och göra ett gravtest och visst va jag gravid! :P

Svar på tråden Ovanliga/udda graviditetssymtom?