• zingoalla

kombinerad wc/tvättstuga

tänkte piffa till/göra om vår tvättstuga/wc har gett upp drömmen om en ren tvättstuga kostar väl en förmögenhet att bygga ut huste anatr jag.

Ni som har denna lösning med kombinerat hur har ni inrett? Ytan är ju ej så stor. Ät så trött på att hänga tvätten i vardagsrummet och därmed ha tvätthögarna liggande där ( är lite slöa på att bära upp dom).

Funderat på om man på nåt vis kunde ha varsin korg till varje familjemedlem att lägga ren tvätt i men hur få till detta på snyggt vis?

har ni bilder och tips?       

• Svar på tråden kombinerad wc/tvättstuga
  • Alisa

Vi bor i lägenhet och har två toaletter varav den ena är stor, så där har vi en tvättmaskin.
    Vi har två ställningar (ovanpå varandra) där från ikea med 8 trådbackar. De två äldre barnen har varsin back/korg där de lägger sin smutstvätt. 
    Det är väl inte det vackraste, men praktiskt. Alla i familjen vet att jag inte kollar fickor så det är deras ansvar när de lägger smutstvätten där = mycket smidigt!

• Alisa
    Alisa skrev 2013-05-05 21:24:44 följande:
    Vi bor i lägenhet och har två toaletter varav den ena är stor, så där har vi en tvättmaskin.
    Vi har två ställningar (ovanpå varandra) där från ikea med 8 trådbackar. De två äldre barnen har varsin back/korg där de lägger sin smutstvätt. 
    Det är väl inte det vackraste, men praktiskt. Alla i familjen vet att jag inte kollar fickor så det är deras ansvar när de lägger smutstvätten där = mycket smidigt!
    Vill man få det snyggt går det ju att spika fast ett resårband och hänga ett draperi i valfritt tyg framför (troligen helst duschdraperi med tanke på fukt) Glad
  • zingoalla
    Alisa skrev 2013-05-05 21:24:44 följande:
    ingen dum ide
  • Ankmor

Har inte något tips om just korgar men hittade ett tips på "Allt om föräldrar"

Inlägg nr 7
      Har massor med hängställen.. fler än jag såg då vi tittade på huset första gången.
    1 som man hissar upp och ner.
    1 som man kan fälla in mot väggen. (under den jag skrev om först, hänger tvätt från tak till golv där)
    1 som man kan dra ut och trycka in från väggen. Likt ett dragspel.

Här är hela tråden med förslag, kanske hittar du något som passar dig?

Lycka till!    

FAVORIT-funktion åt APP-en!!
  • zingoalla
    Ankmor skrev 2013-05-10 21:41:22 följande:
    Har inte något tips om just korgar men hittade ett tips på "Allt om föräldrar"

Inlägg nr 7
      Har massor med hängställen.. fler än jag såg då vi tittade på huset första gången.
    1 som man hissar upp och ner.
    1 som man kan fälla in mot väggen. (under den jag skrev om först, hänger tvätt från tak till golv där)
    1 som man kan dra ut och trycka in från väggen. Likt ett dragspel.

Här är hela tråden med förslag, kanske hittar du något som passar dig?

Lycka till!    

tack
Svar på tråden kombinerad wc/tvättstuga