• Anonym (:)

Theralen

Jag blir så less på mig själv, jag vågar knappt prova mediciner. Vet liksom inte hur det känns, eller hur det bli...

Är det någon som tar Theralen och kan beskriva hur det känns, funkar dem bra?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-05 23:35
    Oj då, det försvann lite ord. Men hoppas ni förstår ändå

• Svar på tråden Theralen
  • Anonym (ja men)

alla reagerar olika.

• Severus

Dropparna är det värsta jag tagit
    Sov bort tre dygn. Visste inte tid och rum

• Anonym (#)

Jag fick först alimemazin 20 mg som är samma sak som theralen. Jag sov 20 timmar i sträck och då jag vaknade hade jag den värsta baksmälla jag någonsin haft. Jag hade ont i hela kroppen, munnen var snustorr och jag hade världens huvudvärk.

Jag provade dropparna också, de hade jag massor av biverkningar av.

• Signorina

Jag tog (tabletter) vid behov under en period på högstadiet. Märkte inget av dem, inga biverkningar.

• taquine

Tycker också dropparna var hemska, dagen efter jag tagit dem var jag alldeles skakig och svag i benen .. Aldrig mer

• Petrol

Som sömnmedel fungerar det vid lindrigare besvär tycker jag, men man känner sig som en hel hög zombies dagen efter.

Att använda det dagtid är iallafall för mig helt hopplöst då jag bara håller på att somna stående ungefär hela tiden.

Men jag har även träffat dem som tycker de fungerar bra, så det kan ju vara värt att prova några dagar iallafall.

• Anonym (:)

Imovane, atarax, theralen eller provan? Vilken är bäst tycker ni? Har fått alla utskrivna, har endast vågat prova atarax. 

• Petrol
    Anonym (:) skrev 2013-05-06 00:09:02 följande:
    Imovane, atarax, theralen eller provan? Vilken är bäst tycker ni? Har fått alla utskrivna, har endast vågat prova atarax. 
    Imovane är grejen om du frågar mig. Dock störst tillvänjning på dem också, men tar du inte mer än du behöver och bara vid behov så är är det ganska lungt ändå.

Är det för orolig sömn eller insomning du har fått de utskrivna? eller både och?
  • Signorina

Är det för insomningsbesvär hade jag fortsatt med Atarax. Eller prova Theralen i låg dos.
    Imovane är beroendeframkallande, men som Petrol sa är det ändå OK att de dem vid behov.

Svar på tråden Theralen