Hjälp sökes! 10 månaders bebis som vaknar efter 30 min
Min son på 10 månader har sedan mer än 3 veckor börjat sova dåligt. När vi nattar honom så är vi i hans rum och när han somnat så tar det alltid exakt 30 min så vaknar han tokledsen, Vi nattar om vilket tar då ca 45 min och sen somnar han och vaknar igen efter ca 1 timma och vi nattar om och så vaknar han igen ledsen vid halv elva. Jag brukar då ta in honom i sängen för han är svårnattad då och jag orkar inte "strida". Sen vaknar han vid 02 och vid 04. Detsamma gäller när han sover på dagen, om jag nattar honom i sin säng så vaknar han jätteledsen efter exakt 30 min men om jag låter honom sova ute i vagnen på dagen så sover han 1-2 timmar. Jag vill inte att han ska ligga i sin vagn på natten för han vill ofta sova på magen och då är risken att han ramlar ut och spänner jag fast honom så kan han inte lägga sig på magen.
Tidigare så sov han minst till 01:00 innan han vaknade och ibland hela nätter men detta är som bortblåst och känns som att det aldrig kommer vända igen... Man inte har någon egen tid på kvällen utan hela kvällen handlar om att natta om. Vissa nätter sover han max 7 timmar totalt på hela natten och han är jätteofta gnällig hela dagarna så jag håller på att bli tokig snart för man får ju ingen sömn själv heller.
Är det någon som har erfarenhet av detta/liknande och har tips eller som vet hur länge detta kan hålla på? Har läst att dom är i en utvecklingsfas vid 10 månader och då sover de ibland dåligt men detta har hållt på nu snart 4 veckor o finns inga tendenser på förbättring!