• Anonym (Fobisk fjant)

Klara av att byta blöjor? Äckelfobi

Helskruvad fråga, men är det nån fler än mig som har "äckelfobi" och orolig för att inte klara av blöjbyten? Är det något man lär sig på sina egna och att det fungerar utan problem?

• Svar på tråden Klara av att byta blöjor? Äckelfobi
  • swedishgirl

Men va i helvete? Är väl bara o göra

• swedishgirl

Men va i helvete? Är väl bara o göra

• HWR

Guuuud vad jag var äckelmagad innan jag fick barn! Jag fick kväljningar bara någon spottade på gatan....att byta blöja kunde jag inte ens tänka mig.

Men nu är jag så van att bli nedkräkt, torka snor med handen, byta bajsblöjor etc. Det bekommer mig inte :) Det kommer säkert gå bra för dig med :) 

• Anonym (Fobisk fjant)

Swed: ja visst säg till en med höjdskräck att gå upp i ett vindkrafverk ;)

• Emelie 491

Klart att du kommer klara det. För övrigt är jag så förbannat trött på trenden att slänga sig med fobier överallt. Det är helt ok att vara rädd för något eller tycka att det är obehagligt utan att göra det till en fobi. Inse skillnaden.

Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Coxia

Jag tyckte det var skitäckligt innan jag fick barn. Men det går över på en vecka. 

Dessutom är det så fiffigt att blöjorna de första månaderna varken luktar eller innehåller brunbajs. Det kommer när barnet börjar äta vanlig mat och då är man ju redan blöjproffs.  

Då tyckte jag det var värre med mjölkspyorna. Men man klarar det också. Gäller bara att ha många ombyten och trasor om man inte är hemma.  

Svar på tråden Klara av att byta blöjor? Äckelfobi