• Pixx

Kastrering av tik

Vi har beställt tid för kastrering av våran Jack russel tik. Någon som kan "lugna" mig lite som har kastrerat sin hund.

var hunden samma "hund" efter? Försvann humörsvängningar (om den hade det)? Var kastreringen "värd" det? Hur snabbt blev hunden återställd? Lugnare? Har hunden blivit tjockare? Urinläckage?

alla historier av intresse, googlar men det är mest "vetrinärsord" man läser om.

• Svar på tråden Kastrering av tik
  • YummyMami

Har aldrig kastrerat tik, men min ena hanne är kastrerad. 

Han gick upp i vikt vilket är omöjligt att bli av med, blev lugnare.  Han blev som jag helt enkelt.. Tungan ute

Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Pixx
    YummyMami skrev 2013-05-06 15:07:40 följande:
    Har aldrig kastrerat tik, men min ena hanne är kastrerad.  Han gick upp i vikt vilket är omöjligt att bli av med, blev lugnare.  Han blev som jag helt enkelt.. 

Jag e mest rädd för stor förändring av henne men lugnar mig en del att höra att er hane blev lugnare (o tjockare) ;)
  • YummyMami
    Pixx skrev 2013-05-06 21:41:59 följande:
    Jag e mest rädd för stor förändring av henne men lugnar mig en del att höra att er hane blev lugnare (o tjockare) ;)

Inga drastiska förändringar här i alla fall. Fast, ena hanen får drastisk förändring av chipkastrering. Men det är från helt galen hanne så som bara hannar kan vara till lugn och harmonisk hanne.

Kom på att en granne har kastrerad tik! Hon märkte ingen skillnad, inte ens vikt på henne.. Bara att hon inte löper något mer.
  • Dexter dot com

Jag kastrerade min tik pga av jobbiga skendräktigheter som naturligvis försvann. Annars är det bara pälsen som blivit skitdålig och att hon lägger på sig lättare som är skillnaden.

• Pixx

Vår hund har värsta humöret när hon löper o eftersom vi ska ha barn i år så känns det som ett bra alternativ att kastrera o just att löpet är inte de roligaste med blodfläckar osv.

Svar på tråden Kastrering av tik