• sotangel

Nya vänner i Sundsvall

Hejsan!

Söker efter lite nya vänner i och runt Sundsvall då många av mina gamla vänner har flyttat vidare för nya äventyr. Känner mig därmed lite ensam ibland och skulle bra gärna vilja öka på vänskapskretsen :)

Lite om mig: Bor i Sundsvall med min sambo. Jag tycker om att läsa, se på film/tv-serier, musik, pyssla, spela gitarr, diskutera allt möjligt och spela spel. Gillar också att laga mat och äta tillsammans med andra, kan med fördel kombineras med roliga diskussioner kring diverse saker :)

Jag kan vara lite blyg i början, men jag brukar tina upp rätt snabbt :)

Hör gärna av dig. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-05 13:35
    Med anledning av att jag flyttat till en ny stad är detta inte aktuellt för mig längre.
  • Svar på tråden Nya vänner i Sundsvall
  • MsLyckad

Hej!

Va läskigt, jag googlade "hitta nya vänner" så dök ditt inlägg upp :) Jag är ifrån Sundsvall och är i samma sits som dig, söker efter nya vänner eftersom likt dig många har flyttat osv. Jag har fått rensat en del också då jag är less på att alltid vara den som ställer upp och ska vara till lags. Mina intressen är film, data, mat, örtodling och hitta vårt drömhus. Så mycket läsning och sökande på hemnet. Jag och min sambo ska på visning idag så hoppas att det känns rätt nu :)  

Jag fyller 29 i år men åldern har ingen betydelse  egentligen.

• skogsvitter

Så trist att jag flyttar härifrån på måndag med mina två barn
    Låter som att vi kunde ha haft lite gemensamt! Jag har sökt med ljus och lykta efter lite fler vänner i Sundsvall, har bott här i drygt 4 år men hade i början bara vänner utan barn. Det gick inte längre ihop riktigt att umgås med dem när första dottern kom (en naturlig utsållning skedde) men hittade sedan en familj vars dotter gick på samma förskola som henne i några månader. Dem har vi umgåtts frekvent med sen dess, men hade gärna lärt känna fler under de här åren!

Jag startade för ett par år sen en grupp på facebook för att försöka samla fler föräldrar som var föräldralediga, jag är dock inte aktiv i den numera och det verkar svårt att få riktigt liv i den men det finns några där som börjat träffats som jag förstår, specifikt i Sundsvall. Här är länken:
    www.facebook.com/groups/238485802908860/

Gå gärna med i gruppen och peppa de andra lite så kommer ni säkert hitta fler vänner i området!

• Bellannn

Vad roligt med fler från Sundsvall känner som dig sotangel, lite ensamt nu för största delen av mins kompisar har dragit vidare från Sundsvall. Lite trist då man inte har så många att umgås med längre Bor också med tillsammans med min sambo:) på fritiden gillar jag att glo film och serier men även musik och läsning. Har även precis börjat försöka träna lite också. Hoppas de fortfarande är lite aktivitet i tråden så jag inte skriver för mg själv haha :D

• Sölve
    skogsvitter skrev 2013-07-30 15:10:34 följande:
    Så trist att jag flyttar härifrån på måndag med mina två barn
    Låter som att vi kunde ha haft lite gemensamt! Jag har sökt med ljus och lykta efter lite fler vänner i Sundsvall, har bott här i drygt 4 år men hade i början bara vänner utan barn. Det gick inte längre ihop riktigt att umgås med dem när första dottern kom (en naturlig utsållning skedde) men hittade sedan en familj vars dotter gick på samma förskola som henne i några månader. Dem har vi umgåtts frekvent med sen dess, men hade gärna lärt känna fler under de här åren!

Jag startade för ett par år sen en grupp på facebook för att försöka samla fler föräldrar som var föräldralediga, jag är dock inte aktiv i den numera och det verkar svårt att få riktigt liv i den men det finns några där som börjat träffats som jag förstår, specifikt i Sundsvall. Här är länken:
    www.facebook.com/groups/238485802908860/

Gå gärna med i gruppen och peppa de andra lite så kommer ni säkert hitta fler vänner i området!
    Tjuvkikade på dig eftersom jag också är från Sundsvall och såg att vi har 3 gemensamma vänner. 
    Jag gissar på att vi har liknande musiksmak eftersom alla tillhör musikkretsar.  
  • sotangel

Hej alla som svarat.

Pga lite oväntade händelser har jag flyttat från Sundsvall. Men jag hoppas att ni andra som svarat och bor kvar i Sundsvall kanske kan ses och göra något? Det är alltid trist att känna sig ensam..  

• Noire

Jag ser att sotangel flyttat från Sundsvall, men är det andra i Sundsvallstrakten som söker nya vänner så får ni gärna höra av er.

VI flyttar till Sundsvall i september och jag hoppas jag/vi kan träffa lite nya vänner i närheten. I dagsläget känner jag inte någon där.
    Jag är en 31-årig tjej, gift med en fransman (ingen oro, han pratar svenska... ) och vi har en underbar son på 2,5 år. Jag tycker om att umgås med kompisar, se på film, läsa, träna, ta en fika på stan och spela spel. Är galen i nagellack och designar egna smycken också. Till vardags jobbar jag som ingenjör.

Jag skulle hemskt gärna hitta både nya tjejkompisar att umgås med och gärna par också så vi kan umgås allihop. Gärna barnfamiljer så vår Alfons kan få leka lite också.

Låter det som att vi har något gemensamt ( eller inget alls) så hör gärna av dig!  

• Elejla

Jag bor också i Sundsvall och vill gärna träffa nya vänner!

Noire: Jag jobbar också som ingenjör! Vad kul att det är fler tjejer som gör det :) Vi har en dotter på 1,5 år.   

• Noire

Elejla:Vad skoj med en till ingenjör! Låter som vi har minst en sak gemensamt då Vad jobbar du med? Jag är biotekniker och jobbar inom kemiindustrin.

• Elejla

Noire: Jag jobbar som civilingenjör inom konstruktion! 
    Vilket område i Sundsvall kommer ni att flytta till? :) 

• Noire

Elejla: Vi ska flytta till Östermalm, så det blir ganska centralt. Var bor ni?

Svar på tråden Nya vänner i Sundsvall