• Anonym (anonym orolig)

Får sexuella tankar om "fel" personer

Jag har mått psykiskt dåligt i många år. Nu är det såhär att de senaste tio åren har jag fått sextankar om personer som jag egentligen inte vill ha sex med. Det har varit en lärare, min egen pappa m.fl. Det här är för mig väldigt jobbigt och riktigt obehagligt men tankarna går inte att få bort. Någon som känner igen sig och varför får jag dessa tankar? Om min egen pappa började jag få tankar i 19-årsåldern. Jag började då fundera över om jag varit utsatt för något sexuellt övergrepp. Men har idag kommit så långt att jag inte tror att jag varit utsatt för det längre. Jag har som barn dock blivit fysiskt slagen, men bara av min mor inte min far. Kan der här ha påverkat mig och gjort mig trasig på något sätt. För det är just vad jag känner mig då dessa tankar dyker upp i tid och otid.

Snälla hjälp, finns det någon hjälp ur det här för det här ger mig stark ångest!?

• Svar på tråden Får sexuella tankar om "fel" personer
  • Vapor

Hur gammal är du? I tonåren kan man ju bli kåt på en cykelsadel om det är så, tror inte du är onormal på något vis så länge du inte gör slag i sak.

• Anonym (anonym orolig)
    Vapor skrev 2013-05-06 16:14:36 följande:
    Hur gammal är du? I tonåren kan man ju bli kåt på en cykelsadel om det är så, tror inte du är onormal på något vis så länge du inte gör slag i sak.

Jag är 27 år.

Nej, jag hade inte tänkt göra slag i saken vill bara få bort dessa jobbiga tankar...
  • Anonym (1)

Jag vart själv slagen om min mamma som jag bodde hos med en snäll och bra pappa (skilda).
    Har själv alltid gillat äldre män, från att jag var tonåring. Kanske har de och göra med att man inte fick den tryggheten när man var liten.
    Tycker du ska testa gå och prata med någon

• Troslisa

Jag har känt sexuell attraktion till mina systrar då jag var lite yngre. Men aldrig till mina föräldrar.

Det var ju inte så personligt vill jag minnas utan mer att man tyckte dom såg attraktiva ut. gillade att ligga och gosa och busa med varandra men sånt växer ju bort med åren. Tror det lätt kan bli så i en viss ålder då hormonerna är lite ur balans. Har i alla fall inga såna tankar om mina syskon nu längre :)

• Anonym (anonym orolig)
    Troslisa skrev 2013-05-06 16:46:30 följande:
    Jag har känt sexuell attraktion till mina systrar då jag var lite yngre. Men aldrig till mina föräldrar.

Det var ju inte så personligt vill jag minnas utan mer att man tyckte dom såg attraktiva ut. gillade att ligga och gosa och busa med varandra men sånt växer ju bort med åren. Tror det lätt kan bli så i en viss ålder då hormonerna är lite ur balans. Har i alla fall inga såna tankar om mina syskon nu längre :)

Okej.

Ja, jag känner mig inte alls attraherad av de här jag får såna tankar om det är alltså tvärtom de jag inte finner mig attraherad av får jag såna tankar om...
  • Anonym (anonym orolig)
    Anonym (1) skrev 2013-05-06 16:36:44 följande:
    Jag vart själv slagen om min mamma som jag bodde hos med en snäll och bra pappa (skilda).
    Har själv alltid gillat äldre män, från att jag var tonåring. Kanske har de och göra med att man inte fick den tryggheten när man var liten.
    Tycker du ska testa gå och prata med någon

Ja, jag har funderat kring detta men skäms så över mitt problem.
  • Anonym (1)
    Anonym (anonym orolig) skrev 2013-05-06 16:51:50 följande:

Ja, jag har funderat kring detta men skäms så över mitt problem.
    Du behöver inte skämmas, du har ju inte gjort något.
    Tror det kan vara bra att reda ut de problem du har så du kan gå vidare och släppa de jobbiga känslorna
  • Anonym (Samma typ)

Det låter mer som tvångstankar än något du faktiskt vill göra. Ju mer du stör dig på tankarna ju mer funderar du över det. Jag har lite samma ibland, inte just sexuellt men med lite alla möjliga obehagliga tankar som jag bara inte vill tänka. Har alltid haft det, typ om det ligger framme en kniv på köksbordet så måste jag lägga den i lådan innan jag ska sova för tänk om jag får mig en knäpp på natten när jag sover, eller fy vad äcklig det skulle vara att slicka på toaborsten och så kan jag inte sluta tänka på det. Jag har nog föresten haft såna sexuella tankar någon gång också, och då särskilt folk som känns helt förbjudet och sjukt, typ bror eller så. Jag tolkar det som tvång, för om jag tillåter mig att tänka på det och äcklas en stund så avdramatiseras det och dem försvinner.

• Anonym (a)

Tvångstankar. Har inget med sex att göra. 

Svar på tråden Får sexuella tankar om "fel" personer