• Anonym (Ensam kille)

Alla sviker mig

Jag är en ensam själ, har väldigt få vänner, närmare bestämt INGA. Vet inte riktigt vad som hänt i mitt liv. Har väl egentligen aldrig haft överflödigt med vänner, men jag är och har aldrig varit mobbad eller utstött. Enda kruxet är att jag var ganska blyg när jag var mindre. Jag har heller inte haft några problem, varken inom eller utanför familjen. Men jag har träffat folk, som jag hört av mig till och försöker visa jag är framåt och vill bygga en vänskaplig relation med, men får aldrig respons och det känns trist. Har tusen bekanta men inga riktiga vänner. Även när det gäller tjejer, har jag oftast haft oturen att träffa tjejer som behandlat mig dåligt, eller som inte själva mår bra. Jag är helt enkelt ganska less på min livssituation och önskar bara alla väl och även jag kan få leva ett liv med vänner som kan visa att det bryr sig. Vad ska jag göra? Blir måttligt tokig och nedstämd ofta.

• Svar på tråden Alla sviker mig
  • Majskorn

Låter säkert klichigt men de som inte vill vara med dig är inte värda dig! Jag har också haft otur i mitt liv både med vänner och killar. Träffade min man som dessutom är min bästa vän och det blev bättre! Har sagt upp bekantskapen med alla bekanta då jag kände att jag inte ville ödsla mer tid på de som inte gjorde samma för mig och kvar hade jag en endaste vän, dock träffar jag henne på tok för sällan :(

Jag har inga bra tips att ge mer än att aldrig nånsin tänka att det är fel på dig! Hoppas innerligt att du hittar en vän snart! :)

• safirtiken

Finns det inget du tycker om att göra, sporta, måla, foto osv, förstår du hur jag menar? Något intresse där du kanske kan träffa folk som är intresserade utav samma saker där du kan få vänner som du har mycket gemensamt med? 
    Och jag säger som ovanstående också, man ska enbart fokusera på personer som bryr sig och som är bra för en, så du kanske helt enkelt ska börja om, försöka hitta något du brinner för eller kanske till och med börja med något helt nytt, vem vet, du kanske hittar vänner på ett ställe du inte trodde.

Lycka till :)  

• ahhopp

känner igen mig mycket, 
    hur många vänner som hellst, men ändå inga....
    i
    tror man är fast i tankar om vad dom tycker om en, istället för att göra nått själv... 

• kvinna 34

men ni , dom slår ju huvodet i väggen den dagen dom kommer och låtsas vilja va  vän , aj som fan vad ont det gjorde  då man frågar vem fan är du ???

• kvinna 34
    ahhopp skrev 2013-05-15 21:18:58 följande:
    känner igen mig mycket, 
    hur många vänner som hellst, men ändå inga....
    i
    tror man är fast i tankar om vad dom tycker om en, istället för att göra nått själv... 

eller så kan dom gör något med allt hänger inte bara på en .
Svar på tråden Alla sviker mig