• krakel

Vad har ni som jobbar 7-16 för jobb???

Jag funderar i banorna att ta tjänstledigt i 6 mån för att testa på nått helt annat än mitt vårdyrke. Funderar med i banorna hur det skulle vara att faktiskt jobba 7-16. Så va har ni för jobb??? Hur funkar det med matlagning hämtning o lämning av barn osv?? För o nackdelar med att jobba raka veckor ???

• Svar på tråden Vad har ni som jobbar 7-16 för jobb???
  • Chocoholica

Nu är jag mammaledig med första barnet men jag jobbar normalt 08 - 17 som ekonomiassistent. Matlagning, städ med mera tog jag på lördagar eftersom jag har en bit att åka. Jag gjorde bara så att jag gjorde storkok och frös in så jag hade hela veckan. Det är helt klart skönt att slippa jobba helger tycker jag.

• krakel

Ja jag vill verkligheten testa se om det är rutiner kring raka veckor jag saknar. Vet dock inte va jag skulle kunna tänkas jobba?!??

• Chocoholica
    krakel skrev 2013-05-06 22:59:22 följande:
    Ja jag vill verkligheten testa se om det är rutiner kring raka veckor jag saknar. Vet dock inte va jag skulle kunna tänkas jobba?!??
    Kan du inte fråga på Af om de kan tänkas ge dig tips baserat på vad du kan?
  • cloudberry79

Jag är lärare, jobbar normalt 7.30-16 på skolan och förbereder morgondagen hemma på kvällen. Nu är jag föräldraledig, men annars är det jag som lämnar barnen på morgonen, sen hämtar maken klockan 14.30 när han slutar, när jag kommer hem är maten på bordet, vi gör veckoplanering av mat varje söndag, då vi handlar.

(M)amma till V -07 och E -12
  • seandra82

jag jobbade inom städ 7-16 innan jag gick på mammaledighet man då har ju man hela eftermiddan till godo. 

• Gladskit

Jag jobbar 8-17 måndag fredag, med personal och löner. Jag lämnar nästan alltid men hämtar bara på fritids en gång varannan vecka då mitt och min mans schema krockar. Då hämtar jag 17:15. Annars hämtar hans pappa vid 14-tiden.

• krakel

Tack ännu en gång. Det som är - för 7-16 är ju sena hämtningar på em. Det som är plus är ju lediga helger o röda dagar. Det som är pos för obekvämt är ju ledigt mitt i veckan och "sovmorgon " i veckorna. Och minus är ju jobb på helg o storhelg.

• Alvi

Jag jobbar som läkarsekreterare 7-16 och älskar det! Jag har flex och det är ooootroligt skönt!

Min man har likadana arbetstider och vi lämnar på skola och dagis vid 7:10 och är hemma runt 16:30. Liiiite sent men absolut fungerande.

• Grande Rock

Har inte barn så jag kan inte svara för hur det funkar i den aspekten.

Jobbar som produktionsledare 7-16 med flexmöjlighet. Fördelen med 7-16 är att vardagarna blir rutinartade och man behöver inte tänka för att få det att fungera. Nå direkta nackdelar kan jag inte komma på.

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • vinnarn

Hej, mitt tidigare inlägg blev bortmodererat. Jag har visst inte fattar reglerna riktigt, men jag lär mig väl.

Själv har jag ett 9-17 jobb, med massor av flexmöjligheter. Det är bra, men inte tillräckligt bra för mig så jag försöker så sakteliga att komma bort ifrån det.

Mycket beror ju på hur det ser ut för dig personligen. Har du någon annan som hjälper dig eller är du ensam? Har du nära eller långt till jobbet? Etc. Jag har ganska lång restid och en fru med bitvis oregelbunden arbetstid, så jag skulle vilja kunna vara hemma lite mer.

Lycka till med vad du nu tar för dig! 

• krakel

Tack för ditt svar. Ja alltså jag är gift och har mormor o morfar som hjälper massor med barnen. Men jag funderar i mån-fre banor om inte annat så iaf prova på

Svar på tråden Vad har ni som jobbar 7-16 för jobb???