• isakbella

hur färga/bleka brunt hår, vilken färg? (ombre)

Hej!
    i förrgår skulle jag försöka mig på en ombre färgning. Jag använde en färg som heter "Extra ljusblond" från Garnier. Jag har just nu mellanbrunt hår. Jag använde mig av folie, färgade i två omgångar för olika nyans och värmde lite med hårtork. Hade i färgen totalt 2h. INGET hände. Jag blev så upprörd att jag använde det som var kvar i topparna en gång till (väntade denna gng 1 h) men det blev ingen som helst skillnad.
    Hur kommer detta sig? När jag färgar håret annars i guld/mörkblond färg är det inga problem, blir ganska mycket ljusare då. Har ni tips på någon hårfärg som är bra (som inte är ett ombre kit). Jag valde en väldigt ljusblond, borde jag välja den allra blondaste nästa gång? eller finns det ngn annan sorts blekning man kan använda?

mvh I 
  • Svar på tråden hur färga/bleka brunt hår, vilken färg? (ombre)
  • isakbella

ja, men jag brukar ju färga det ljusare? köper en färg som är ljusare än min så bleks/färgas det. Bleker man inte det med blond hårfärg? det är ju väteperoxid i det? eller är det ngt speciellt man köper som bleker som inte är vanlig hårfärg? 

• isakbella

ja, men jag brukar ju färga det ljusare? köper en färg som är ljusare än min så bleks/färgas det. Bleker man inte det med blond hårfärg? det är ju väteperoxid i det? eller är det ngt speciellt man köper som bleker som inte är vanlig hårfärg? 

Svar på tråden hur färga/bleka brunt hår, vilken färg? (ombre)