• Anonym (skönhetstips)

Dina bästa skönhetstips!

Tog känsliga rummet om folk nu känner för att vara anonyma!

Någon som har lust att dela med sig av sina bästa skönhetsknep, tips?
    Vad gör du mot finnar?
    Hur får du bort påsar under ögonen?
    Eller har du hittat den där mirakelprodukten som du bara älskar?
    Kom igen och dela med dig! ;)

• Svar på tråden Dina bästa skönhetstips!
  • Jellybeans

åh jag vill ocksåå få tips. Ska fundera om jag har något att dela med mig av :)

• Modernmom

Jag hade problem med mycket finnar och blämmor tills jag läste att man inte ska ha fett i ansiktskrämen. Eftersom jag på vissa ställen är torr i ansiktet hade jag en ganska fet kräm. Detta sätter igen porerna och finnar kan frodas! Så jag bytte hudvårdsserie till Neutrogenas serie, en mycket prisvärd serie man kan köpa på ICA!

De innehåller ingen olja eller fett och återgäldar enbart huden utan fett. Jag märkte skillnad efter första användningen!

Sen undviker jag sol, röker inte längre och dricker mycket vatten!

• solros01

Några tips, fast det vet säkert vissa:)

Vill man ha lite större läppar så kan man ta på lite tigerbalsam, det sticker lite men funkar.

Är man blå/röd under ögonen så ska man ha en gulaktig concealer för det dämpar det blå/röda.

Näsan kan man få att se lite smalare/mindre ut om man tar ett ljusare puder på näsbenet.

För att dämpa svullnad under ögonen så lägg in två skedar i kylen tills dom är kalla sen håll dom under ögonen
    några sekunder.  

• alice85

Sov med håret uppsatt i en lös tvinnad knut, när du släpper ut det på morgonen så har rötterna volym och längderna är lite lockiga. En aning ljus ögonskugga på amorbågen och en dutt på mitten av underläppen gör att läpparna ser putigare ut.

• Anonym (skönhetstips)

Vad roligt, redan många, bra tips!

Kommer nog själv droppa lite tips när jag kommer på efterhand:)

Såg ett tips för vitare tänder som jag inte hunnit prova själv, nämligen bakpulver+citron man duttar på tänderna, låta det sitta en minut och sedan borsta ordentligt

De flesta har nog hört det här förut, att man ska dricka mkt vatten

nu till våren och sommaren kan jag  tipsa om "sol tabletter" man kan köpa i hälsobutiker. Man tar 1-2 tabletter om dagen, mindre risk för sveda och brännskador, snabbare och djupare, finare färg får man! Finns olika sorter

• Emelie 1987

- Drick mycket vatten och underskatta inte sömnen.
    - Förstå din hudton, den är ditt allra främsta skönhetsråd.

En man, två barn, tre älsklingar
  • Anonym (Nja)
    solros01 skrev 2013-05-07 09:30:49 följande:
    Några tips, fast det vet säkert vissa:)Vill man ha lite större läppar så kan man ta på lite tigerbalsam, det sticker lite men funkar.Är man blå/röd under ögonen så ska man ha en gulaktig concealer för det dämpar det blå/röda.Näsan kan man få att se lite smalare/mindre ut om man tar ett ljusare puder på näsbenet.För att dämpa svullnad under ögonen så lägg in två skedar i kylen tills dom är kalla sen håll dom under ögonen några sekunder.  

Nja, man ska dämpa med komplementfärgen. Dvs blått dämpas med gult, rött dämpas med grönt... I många "concealerpaket" finns därför båda färgerna med...
  • Anonym (Nja)
    Modernmom skrev 2013-05-07 09:00:05 följande:
    Jag hade problem med mycket finnar och blämmor tills jag läste att man inte ska ha fett i ansiktskrämen. Eftersom jag på vissa ställen är torr i ansiktet hade jag en ganska fet kräm. Detta sätter igen porerna och finnar kan frodas! Så jag bytte hudvårdsserie till Neutrogenas serie, en mycket prisvärd serie man kan köpa på ICA!De innehåller ingen olja eller fett och återgäldar enbart huden utan fett. Jag märkte skillnad efter första användningen! Sen undviker jag sol, röker inte längre och dricker mycket vatten!

Det där är nödvändigtvis inte sant, det går t.ex. (och är jättebra för huden!) att rengöra med bara olja (=fett). Bra fett sätter inte igen porerna! Många hudtyper behöver fett, för att må riktigt bra. Annars producerar huden fettet själv, och det är ju det man vill undvika. Man vill ha en bra balans ändå...
  • Anonym (Nja)

Mina bästa tips är att dricka vatten, äta bra mat (grönsaker så man får i sig vitaminer och mineraler), röra på sig så att cirkulationen hålls igång och så att man har en sund och bra vikt. Utöver det sköta om sin hud, med bra produkter. Undvika t.ex. mineralolja, parabener och försöka satsa på bra, naturliga produkter. Jag har valt dessa produkter för hudvård: www.dermanord.se/content/, till håret kör jag balsammetoden - dvs jag tvättar inte håret med schampoo och har inte gjort på bra länge...

Svar på tråden Dina bästa skönhetstips!