• AnnaRoos

Tips på god och enkel tårta??

Vill ha tips om enkla och goda tårtor inför min dotters födelsedag!
    Jag är urusel på matlagning så inga avancerade tips tack... :)

• Svar på tråden Tips på god och enkel tårta??
  • Elin 885

kladdkaka?

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Gizmo

Köp färdiga sockerkaksbottnar. Lägg sylt mellan det ena lagret och marsansås mellan det andra och grädde ovanpå! Garnera med nonstop eller annat godis! 

• nozpa

Pannkakstårta. Köp färdiga marängbottnar, ha grädde och några goda bäreller frukt emellan och på. Jag tycker att färdiga marängbottnar med grädde och jordgubbar är ruskigt gott. Man lägger ihop den precis när den ska serveras. Ha grädden vispad och frukten/bären klara. Tar 2 minuter. :)

• AnnaRoos
    nozpa skrev 2013-05-07 12:52:53 följande:
    Pannkakstårta. Köp färdiga marängbottnar, ha grädde och några goda bäreller frukt emellan och på. Jag tycker att färdiga marängbottnar med grädde och jordgubbar är ruskigt gott. Man lägger ihop den precis när den ska serveras. Ha grädden vispad och frukten/bären klara. Tar 2 minuter. :)

Åh tack! Bör man sockra bären?
  • nozpa
    AnnaRoos skrev 2013-05-07 15:25:50 följande:

Åh tack! Bör man sockra bären?

Nej jag har aldrig gjort det. Marängen är ju så söt i sig. :)
  • happy in hell

Trixet med tårta (jag tänker också på en helt vanlig gräddtårta med färdiga sockerkaksbottnar, sylt och marsansås eller smaksatt kesella samt grädda och bär/godis ovanpå) är att verkligen inte snåla med fyllningen. Det SKA vara helt galet mycket sylt, en hel burk kesella och massvis med grädde. Då blir det bra. Tycker jag.

• Elin 885

om du gör en sockerkakstårta, alltså en tårta med en sockerkaka som tårtbotten (som de man köper färdiga är) så blir det väldigt mkt godare om man fyller den någon dag före så får det stå och gotta till sig och sen dekorerar den med grädde och så när man ska äta.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
Svar på tråden Tips på god och enkel tårta??