• Pluttesnuttan

Blir inte godkänd på min slutpraktik, sjuksköterska!

Jag gör min slutpraktik nu, samtidigt som jag skriver min c uppsats.. Hade mitt bedömning i dag, är underkänd på alla punkter utom en.. Jag har alla patienter, jag organiserar så gott jag kan, sköter mig. Alla andra praktiker har gott kanon. Nu helt plötsligt så duger jag inte längre, jag fattar inget.. Jag är inte ödmjuk, jag pratar inte och jag slarvar enligt Handledaren.. Detta har aldrig sagts på mina andra praktiker. Och Jag är inte sådan som person enligt andra. Vad göra? Det känns som handledaren försöker sätta dit mig konstant. Jag kan inte ens prata med patienterna utan Att handledaren står och tjuvlyssnar utanför dörren..

• Svar på tråden Blir inte godkänd på min slutpraktik, sjuksköterska!
  • EJL

Kan man inte bestrida omdömet? Lägg fram bevis för att hennes omdöme är baserat på personliga åsikter?

• Pluttesnuttan

Bestrida? Hur gör jag? Hon påstår tt jag inte kollar Id tex innan jag ger pat medicin, trots att jag gör det! Det är väl sjukt?

• enLitenEmma

Hur tycker du själv ts? Har hon helt fel i hela bedömningen eller tycker du att det ligger något i det hon säger? Alltså är set helt uppåt väggarna eller tycker du hon överdriver

• Pluttesnuttan

Jag går med två, de tycker nästan lika och har gaddat i hop sig, redan från Början har jag känt det så från dem. Men den ena är värre.

• enLitenEmma

Prata med den som är huvudhandledare på avdelningen och be om att få gå med någon annan. Vad sa kursläsaren på halvtidsbedömningen?

• Pluttesnuttan

Detta var halvtidsbedöm. Och adjunkten lyssnade bara på handledaren. Och min huvudhandledare är sjukskriven.

• enLitenEmma

Hur många veckor är kvar av vfu:n? Jag tycker du ska prata med huvudhandledaren och kursansvarig från skolan och försöka byta handledare, ta även till dig kritiken och försök jobba med dom bitar du fått underkänt i, även om du själv tycker det är överdrift.

Halvtidsbedömningen är ju just för att man ska ha en chans att nå målen

• enLitenEmma

Om huvudhandledaren är sjukskriven ska någon annan sättas in som ersättare, för att studenter ska alltid ha någon att vända sig till

Svar på tråden Blir inte godkänd på min slutpraktik, sjuksköterska!