• rasnica

Blev ej godkänd äggdonator på Huddinge KS

Ja, jag blev ej godkänd som äggdonator fick brevet idag. Jag har pco. Mina ägg och livmodern såg fina ut när jag var förra månad på undersökning o jag har inga ärftliga sjukdomar. Min mamma har bipolär sjukdom o ingen i hennes familj har det, inte jag eller min bror. Jag tror hennes bipolära sjukdom från miljöfaktorer. Hon blev påkörd av en bil i yngre år men överlevde. Sedan föll hon från ett högt hus på svanken det gjorde då lite ont berättade hon men blev bra igen. så jag tror hon fick bipolär pga miljöfaktorerna. Men jag blev ej godkänd som äggdonator pga detta. Annars hade kanske ett par fått sitt efterlängtade barn.

• Svar på tråden Blev ej godkänd äggdonator på Huddinge KS
  • Hannah76

Nu kan de ju få det ändå, men med en annan donator. Det är bra att de har hårda krav. Det handlar ju inte om vad du tror, utan om vetensakp och fakta. Sen kan jag förstå att det känns trist att inte få chansen att hjälpa.

• rasnica
    Hannah76 skrev 2013-05-07 15:41:44 följande:
    Nu kan de ju få det ändå, men med en annan donator. Det är bra att de har hårda krav. Det handlar ju inte om vad du tror, utan om vetensakp och fakta. Sen kan jag förstå att det känns trist att inte få chansen att hjälpa.
    Jo hårda krav är det. Tänkte inte att min mammas kunde påverka..annars hade jag aldrig anmält mitt intresse i onödan!
  • Hannah76
    rasnica skrev 2013-05-07 15:45:40 följande:
    Jo hårda krav är det. Tänkte inte att min mammas kunde påverka..annars hade jag aldrig anmält mitt intresse i onödan!
    Så nära släktband påverkar ju.
  • rasnica
    Hannah76 skrev 2013-05-07 15:46:42 följande:
    Så nära släktband påverkar ju.
    Tydligen så med det här tråden vill jag uppmana någon. Anmäl aldrig ert intresse till äggdonatorer om ni har nära släkt med sjukdomar.. jag slösade bara bort min tid och köpte biljetter till sthlm helt i ondödan bara för att gå på undersökning
  • Hannah76
    rasnica skrev 2013-05-07 15:49:58 följande:
    Tydligen så med det här tråden vill jag uppmana någon. Anmäl aldrig ert intresse till äggdonatorer om ni har nära släkt med sjukdomar.. jag slösade bara bort min tid och köpte biljetter till sthlm helt i ondödan bara för att gå på undersökning

Mendu gjorde ju ett gott försök Glad
    Och man kan ju inte veta om man blir godkänd utan en  undersökning. 
  • Ypke

Hej Rasnica, vill tacka dig så hemskt mycket för att du ville bli donator och tog dig så långt som till utredning! Utan såna som dig skulle såna som jag inte kunna få biologiska barn. Tråkigt att du inte blev godkänd, det förstår jag, men du försökte!! Kram

• Caspianne

Är du säker på att det var pga din mors biopolära sjukdom du inte blev donator??
    Jag hade trott att det istället berodde på din pco!

Är iallfall tacksam för att du försökte Hjärta, men däremot känns det väldigt hårt att du numera uppmanar folk att INTE försöka bli donatorer?!

• Feltryck01

Skitlöjligt att uppmana folk att inte bli donatorer!! Det är som att säga "men din lever kanske inte är frisk nog att doneras bort när du dör, så varför bli organdonator?"

Man kan, precis som du gjorde, försöka. Alltid försöka så gott det går, och det ska du ha enorm cred för!!

• rasnica
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-05-27 08:15:35 följande:
    Hade du läst på lite så hade du lärt dig att PCO är en diagnos som gör att man inte får bli äggdonator.
    vem sa det?
Svar på tråden Blev ej godkänd äggdonator på Huddinge KS