Bipolär o medicinering
Hej
Ni bipolära vad har ni för medicinering?
Skriv gärna hur ni tycker medicineringen har fungerat o för o nackdelar oxå biverkningar.
Vill ha lite kött på benen när jag ska diskutera med min läkare om några dagar
Hej
Ni bipolära vad har ni för medicinering?
Skriv gärna hur ni tycker medicineringen har fungerat o för o nackdelar oxå biverkningar.
Vill ha lite kött på benen när jag ska diskutera med min läkare om några dagar
Ingen bipolär på FL???
Cipralex o Litihionit.
Tycker det fungerar bra, har inte varit manisk sen jag började med litiumet.
Cipralexen har gett mig lite mer aptit, men annars verkar den fungera okej mot depression.
Dock fått lite mindre sexlust och torrare slemhinnor av den.
Jag startade precis en tråd ang liknande frågor.
Har du fått diagnos TS?
Nyligen fått diagnos (36 år) men fortfarande under utredning och äter Sertralin 150 mg och Seroquel 150 mg till att börja med. Sobril vid ångest. Testat Nozinan för sömnen men behövs inte nu. Svårt att utvärdera på så pass kort tid men Nozinan knockar mig och Seroquel gör mig till zombie, vilket inte alltid är så dumt trots allt.
Intressant med att du är nydiagnosiserad!
Jag är 37 och ska höra med min läkare och terapeut om jag kan ha denna sjukdom.
Bra att du ska utredas nu.
Jag ska prata med min terapeut nästa vecka, jag börjar fasen misstänka att jag har någon form av denna sjukdom.
Just nu medicinera jag bara med topamax och flouxetin, seroquel har jag lagt på hyllan nu för jag har en hjärntumör som inte medicinerna inte går ihop.
tack för svar
jag ska alltså inte äta antidepp... Seroguel har jag ätit i 20 dagar nu o måste ändå säga att jag sover bättre o är mindre irriterad än innan... känner mig lixom lugnare.... mer klartänkt!
Härligt :) va medveten bara att OM du någon gång slutar medicinera med seroquel så kan du få det väldigt jobbigt när du slutar.. har du inte några biverkningar? Jag hade fruktansvärt ont i lederna minns jag :(
Förlåt att jag tränger mig på, men jag undrar om det finns någon av er som vill berätta hur er bipolära sjukdom påverkar eller inte påverkar familjelivet/umgänget med barn?
Jag har startat en tråd här under psykisk ohälsa då pappan nyligen fått diagnosen och min 2,5-åriga dotter har umgänge med honom. Det optimala är väl att prata med honom såklart, men då han är en mästare på att omforma sanningen är det svårt att veta vad som är korrekt. Orkar han verkligen ta hand om henne eller gör han det bara för samhället ställer de kraven kanske. Det viktiga är att jag vill inte utsätta min dotter för fara om han är sjuk, men inte heller att hon ska avstå umgänge på fel grunder.
Mycket tacksam för andras tankar och erfarenheter!!!
Venlafaxin och litium.
Jag har provat alla mediciner som finns typ, jag hatade alla. Jag är nu helt utan mediciner och tar enbart vid behov mot ångest och sömnen. Asskönt att slippa! I och med att jag blivit medveten om min sjukdom har jag fått lättare att hantera mina skov, utan medicin.