• Smartie

Kattplågaren gripen!

Äntligen är kattplågaren i Göteborg gripen (delvis tack vare Flasback), en 16-årig pojke, tragiskt! Men jag är mer orolig vad som kommer att hända nu? Han lär väl snart släppas ut igen (med regelbundna soc-möten etc) så vad hindrar honom från att tortera ihjäl fler katter?

• Svar på tråden Kattplågaren gripen!
  • Trolle40

Han är straffmyndig så det kan bli annan påföljd än bara soc

• Wimlan

Han kanske får rätt hjälp och hittar bättre sätt att hantera ilska/rädsla/sorg eller vad det är som ligger bakom hans beteende?

• Surkärring

Förhoppningsvis görs en psykiatrisk undersökning som leder till sluten vård.

Endast döda fiskar följer strömmen
  • Smartie
    Wimlan skrev 2013-05-08 08:54:19 följande:
    Han kanske får rätt hjälp och hittar bättre sätt att hantera ilska/rädsla/sorg eller vad det är som ligger bakom hans beteende?

Det är mer än så, han har inte "bara" dödat katterna, han har torterat dem. Många sociopater brukar börja som han. Han är 16 år så jag tror INTE att detta bara handlar om "rädsla, ilska och sorg" alternativt äg han allvarligt psykiskt störd. Jag hoppas också att han döms till sluten vård och inte bara släpps ut.
  • Smartie

Jag kan tillägga att jag tycker att många av hoten mot honom och hans familj är vidriga, MEN jag kan förstå att folk är upprörda.

• Anonym (realist)

Dels behöver han naturligtvis professionell hjälp, dels är det nog tryggast för honom att sitta inne ett tag. Mamman har tydligen tvingats flytta och själv har han ett pris på sitt huvud.

• Godnatt
    Trolle40 skrev 2013-05-08 08:27:14 följande:
    Han är straffmyndig så det kan bli annan påföljd än bara soc
    Blev ingen vidare påföljd när hovrätten dömde angående mordet i Landskrona igår. Mördaren var också 16. Fyra års ungdomsvård. Vad tror du en person som sprätter katter får då?
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Trolle40

Jag skrev att det kan bli annat än bara soc möten . Förhoppningsvis vård

Svar på tråden Kattplågaren gripen!