Halsbränna eller hjärtbesvär?
Jag har det senaste 2 v haft väldigt ont mellan skulderbladen och mellan brösten typ och jag har magkatarr sen innan och jag kopplar detta till plötslig försämring av halsbränna.
Detta har gjort att jag tappat matlusten och är lite mer yr än vanligt och så fort jag kommer tänka på något som är stressande/oroligt så värker det mer mellan skuldrorna och får som ett tryck över halsen och lite neråt.
Vc i telefon frågade om jag hade svårt att andas men sa att ibland är det trögt att ta ett djupt andetag och att min arm blir kall när det gör som ondast i ryggen men sen släpper det lite och blir mest trött.
Jaha sa hon och skulle be läkaren ringa upp mig dagen efter. Han frågade inget direkt utan mest, jag beställer en ny gastroskopi.
Hur ska jag tolka detta?
Vi har hjärtbesvär i familjen, mormor, mitt barn, min syster och hennes pojk. Men inget jag varit orolig för mig själv.
Visst lever jag i en extremt jobbigt liv som är psykiskt påfrestande och jag mår dåligt över det men försöker göra det bästa av det.
Kan det vara så att halsbrännan bara blivit värre? Medicinerna hjälper litegrann så egentligen borde det vara det :/