• Anonym (kliar)

Analklåda from hell!! HJÄLP"

Det kliar något fruktansvärt i arslet på mig. HAr smörjt in med Silon nu men det kliar så jag håller på att bli GALEN! Kan ju tillägga att det är hemorrojder. Jag har kliat så mycket att det blivit som små sår, det svider satan så fort man bara nuddar lite.

Hur gör ni för att få bort kliandet? Jag vet inte vart jag ska ta vägen snart. Hela natten var det likadant så jag fick knappt någon sömn 

• Svar på tråden Analklåda from hell!! HJÄLP"
  • Anonym (kliar)

Har redan kollat så det inte är mask ;) 

• YummyMami
    Anonym (kliar) skrev 2013-05-08 18:32:42 följande:
    Har redan kollat så det inte är mask ;) 
    Jag har aldrig lyckats se ifall de är mask när jag har haft mask, men klådan har försvunnit efter en kur. 
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • shakennotstörd

Köp medicin avsedd mot hemorojder. Silon är väll enbart fett medan sådan medicin innehåller kortison. Fråga på apoteket vad du ska göra - är ju ett vanligt problem.

• Anonym (kliar)

Kollat var väl fel ord men jag har tagit en kur och det har inte hjälpt :/  

• Anonym (kliar)

Joo jag tänkte det men iidag har jag inte hunnit ta mig till apoteket. Stod på förpackningen att det gick använda emot hemmorrojder/klåda också. Men det ska jag kolla där :) 

Tänkte mest något som gick att göra enkelt hemma för att lindra tills jag kan köpa imorgon. 

• jagälskarallaminabarn

Hejsan!

Jag har använt kylbalsam eller After sun mot klåda, om det är ok att använda i analen låter jag vara osagt men det kanske kan vara värt att fundera på, om du har det hemma förstås. Lycka till!

• Eisa

Du ska köpa xyloproct omedelbart.

• LillaFågelblå

AC3 comfort. Det hjälpte mig. Tillsammans med xxolocain. Det stillar klådan. Och hjälper när du är sårig och har gjort nr 2.

• Anonym (Snuskigt)

Alcosanal är toppenbra! Den hjälper både mot hemorojder och klåda!

• Anonym (kliar)

Tack för alla tipsen!
    Imorgon får det bli en tur till apoteket :)  

• sötare

Ts äter du mörkt eller ljust bröd?  Jag märkte en klar skillnad på hemorojderna när jag bytte ut det ljusa brödet mot mörkt bröd :) 

• Zoja

Finns en salva som heter dactakort/daktacort på apoteket, det funkar hur bra som helst mot min klåda!

• catwinter

Du tvättar väl bara med vatten?

Jag har själv fått fruktansvärda allergiska reaktioner på tvål och annat i underlivet/stjärten. En gång när jag dumt nog tvättat med tvål såg det ut som napalmdöden där nere... nästan som brännskador.

• Anonym (Håris)

Du kanske har rakat dig vid "bryggan" och råkat komma åt runt analen så det kliar något djävulsk!!!!

• Anonym (kliar)

Tack för svaren :)
    Gick och kööpte salva på apoteket och det blev genast mycket bättre, nu sover jag gott om nätterna igen ;) 

Svar på tråden Analklåda from hell!! HJÄLP"