• Svar på tråden Vad tycker ni om Locobase repair?
  • MonkeyLover

Jag älskar den! Har en son med eksemhy och vinterhalvåret kombinerar vi locobasen med kortisonsalvor.

Wilhelm 2011 Bebis 2013
  • Anonym (ja)

Jag använder det vanliga Locobase, gul tub, det är jättebra :)

• mucklas

För tjock för att användas på stora ytor, men suverän om det är mindre områden. Effektiv men snäll.

If there was an olympics in martyrdom, my mother would lose on purpose.
  • lisa7890
    Anonym (ja) skrev 2013-05-08 19:53:18 följande:
    Jag använder det vanliga Locobase, gul tub, det är jättebra :)
    Varför inte locobase repair?
  • Pampim

Helt frälst. Använder den till allt från topp till tå. Även i ansiktet! Har aldrig haft bättre hud.

• lisa7890
    Pampim skrev 2013-05-08 19:58:06 följande:
    Helt frälst. Använder den till allt från topp till tå. Även i ansiktet! Har aldrig haft bättre hud.
    Hur blir huden i ansiktet av locobase repair?
  • Coxia

Ok kräm. Men den varken kyler eller lindrar klåda vilket jag tycker en modern kräm ska göra. 

Tycker de som innehåller havre är bättre eftersom de lindrar klåda  tex Aderma. Men absolut bästa krämen tycker jag är LRP Baume 5. 

• Anonym (Eksem)

Den är kanonbra! Har ofta självsprickor på både händerna och fötterna! Solig

• Essien

Älskar den! Har alltid en liten tub med mig i väskan. Fungerar även bra som lypsyl!

• Pampim
    lisa7890 skrev 2013-05-08 20:00:41 följande:
    Hur blir huden i ansiktet av locobase repair?

Huden i ansiktet blir helt "mättad" liksom. Inte fet! Jag tvättar ansiktet på kvällen och smörjer in rejält. På morgonen när jag duschar tvättar jag inte ansiktet utan plaskar lite vatten och sen är huden i perfekt skick för make up. Huden har blivit mkt mer följsam och känns aldrig sträv eller stram. Tycker också smårynkorna vid ögonen blivit bättre. En varning dock, första timmen efter man smörjer känns det fett/kladdigt. Sen blir det perfekt!
  • lisa7890
    Pampim skrev 2013-05-08 21:29:40 följande:

Huden i ansiktet blir helt "mättad" liksom. Inte fet! Jag tvättar ansiktet på kvällen och smörjer in rejält. På morgonen när jag duschar tvättar jag inte ansiktet utan plaskar lite vatten och sen är huden i perfekt skick för make up. Huden har blivit mkt mer följsam och känns aldrig sträv eller stram. Tycker också smårynkorna vid ögonen blivit bättre. En varning dock, första timmen efter man smörjer känns det fett/kladdigt. Sen blir det perfekt!
    Ok. Smörjer du in ögonpartiet också? Blir det inte för mycket fett på den tunna huden där? Det sägs ju att man ska använda ögonkräm för att huden är så tunn där.
  • Pampim
    lisa7890 skrev 2013-05-09 04:25:54 följande:
    Ok. Smörjer du in ögonpartiet också? Blir det inte för mycket fett på den tunna huden där? Det sägs ju att man ska använda ögonkräm för att huden är så tunn där.

Japp smörjer överallt. Vad ängslig du verkar, som startar en ny tråd där du undrar om det är skadligt. Vad tror du själv? Tror du apoteken hade sålt något som de benämner som "hudvård" om det vore skadligt? Var lite wild&crazy o prova vet jag!
  • Anonym (ja)
    lisa7890 skrev 2013-05-08 19:56:57 följande:
    Varför inte locobase repair?
    Började nog köpa den i gul tub när jag var student, den är billigare tror jag. Superbra hur som helst. Har den i ansiktet och vet fler som har det :) Själv brukar jag ta lite vatten tillsammans med det om det känns för fett.
    Var lite wild and crazy nu, som sagt ;) 
  • lammlägg
    MonkeyLover skrev 2013-05-08 19:52:28 följande:
    Jag älskar den! Har en son med eksemhy och vinterhalvåret kombinerar vi locobasen med kortisonsalvor.
    Jag gör detsamma, locobase repair är suverän för att hjälpa till att hålla eksemen borta.

Själv använder jag den mycket på händerna också eftersom jag lätt får köldeksem på vintern. När andra krämer bara svider i sprickorna är det som om locobase repair hjälper själva läkprocessen, utan att svida eller kladda.
Svar på tråden Vad tycker ni om Locobase repair?