• Kakan53

P-stav, hur snabbt blir man gravid?

Jag tog ut min p-stav den 16 April pga att jag har haft så mycket blödningar. jämt typ. Plus att det inte är mig emot om jag skulle få en bäbis i magen. Jag och min sambo sa att vi skulle mecka med kondom tills vi verkligen tyckte det var dags, men det gick inte så bra. Så jätteskyddatn sex kan jag ju inte påstå att vi haft :)
    Nu undrar jag hur fort blir man gravid efter p-stav. Jag vet att det är jätte olika från person till person, men hur var det för er? Någon..? :P

• Svar på tråden P-stav, hur snabbt blir man gravid?
  • Emma 117

Ungefär samma här, 7-8 månader..

Den som söker ensamheten känner sig kanske minst ensam där.
  • Pauliina

Vart gravid två gånger under tiden jag hade pstav. Dock sluta dem i tidigt missfall

• Kakan53

Aj då det var ju Inge vidare :/ varken tt bli gravid med stav eller missfall.

• Kakan53

Puff piff
    Jag vill gärna höra fler av era erfarenheter :)

Jag skickade efter teststickor som borde komma idag. Så ska testa imon. Men jag tror jag hoppas på för mycket. Men jag inbillar mig att jag har lite gaviditetssymtom

• mclo

Jag tog ut p-staven okt -10 men har inte blivit gravid än.

• Ruggugglan

Det tog 20 månader för oss att bli gravida den här gången.
    Förra gången tog det 9 månader.

Jag tror inte det berodde på p-staven, för vad jag förstått så försvinner de verksamma ämnena ganska omgående.

• Michelle 341

jag tog ut p-staven den 4 augusti. Den 1 september plussade jag, jag blev alltså gravid på första ägglossningen efter att ha tagit ut staven :) Det gick rejält mycket fortare än väntat, men var väldig välkommet. Andra barnet tog lite längre tid på sig och kom till efter 3 månader från att svaten var ute. Lycka till!!

• SnowAngel

Kul att läsa allas olika svar :) det verkar variera ganska mycket mellan dem flesta, men de känns ganska skönt också :)

Jag tog ut min p-stav nu förra torsdagen (15 augusti) efter 6 år med p-stav.

Hoppas att denna tråden kan hållas lite vid liv så man kan följa upp lite då och då :)

• Afasi

Nu är ju det här längesen men jag tog ut min stav 16 december 2010, fick blödning 6 januari. Runt 20 januari blev jag gravid.

• inezrudberg

jag tog ut min p-stav den 13 augusti och några veckor senare tog jag ett graviditetstest då ja kände av vissa symptom och de visade sig att jag är gravid. jag hann inte ens få min första mens efter att jag tagit ut staven så de är nog väldigt varierande hur lång tid det kan ta att bli gravid.

• SnowAngel
    inezrudberg skrev 2013-10-08 11:56:02 följande:

jag tog ut min p-stav den 13 augusti och några veckor senare tog jag ett graviditetstest då ja kände av vissa symptom och de visade sig att jag är gravid. jag hann inte ens få min första mens efter att jag tagit ut staven så de är nog väldigt varierande hur lång tid det kan ta att bli gravid.

Fasiken då "ligger vi nästan lika" ;)

Tog ut min pstav 15 augusti och plussade den 11 sep :) fick inte heller min mens :)

Så va på inskrivning i fredags och sedan får jag ett extra tidigt för att dem ska kunna beräkna hur långt gången jag är :)

Har du skrivit in dig ännu?
  • Kookie
    inezrudberg skrev 2013-10-08 11:56:02 följande:

Oj det visste jag inte! När jag tog ut P-staven sa dom på mödravården att jag skulle invänta första mens, och först därefter skulle jag kunna bli gravid! Känns som att man kanske ska köpa några gravtest så att man är på den säkra sidan..
  • SnowAngel
    Kookie skrev 2013-10-09 12:00:06 följande:

Oj det visste jag inte! När jag tog ut P-staven sa dom på mödravården att jag skulle invänta första mens, och först därefter skulle jag kunna bli gravid! Känns som att man kanske ska köpa några gravtest så att man är på den säkra sidan..
    Fast man brukar ju få ägglossning innan mensen och de är ju vid ägglossningen som man kan bli gravid, men tror dem gärna ser att man kanske skyddar sig till första mensen, kan för att de är kättare att räkna ut hur långt gången man är då? Fast vet inte..

Köp ett och testa om de gått långtid sedan du tog ut pstaven, om du ej fått din mens? :)

Lycka till ! :)
  • Dakine

Tog ut min stav aug 2012. Ännu inte gravid. Har en son sedan tidigare som blev till på första försöket efter p piller. 

Svar på tråden P-stav, hur snabbt blir man gravid?