• scaras

Vart köper man cykelbyxor för små barn i vår..

Sånna "gammeldaxa" cykelbyxor, bommullstights som slutar ovanför knät som jag tror de flesta av oss 80-talister vuxit upp i... finns inte dom mer? Inte tillräckligt poppis? Alla andra vår/sommarkläder verkar ju ha kommit ut på de stora kedjorna men ingenstans hittar jag cykelbyxor..
    Önskas i ca 92/98.. nån som har tips om vart de kan finnas?

• Svar på tråden Vart köper man cykelbyxor för små barn i vår..
  • Frontline

Köp ett par storlekar mindre i tights så ser det ut som cykelbyxor

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • scaras
    Frontline skrev 2013-05-08 22:14:07 följande:
    Köp ett par storlekar mindre i tights så ser det ut som cykelbyxor
    Ehh.. hur tänkte du nu?
  • Lena

Villervalla brukar ha korta tajts men de brukar gå strax nedanför knät och inte över.

• Mimmi77

Såg på hm idag! Visserligen hade de små rosetter vid knät men borde finnas nära att välja på!

• scaras
    Mimmi77 skrev 2013-05-08 22:30:42 följande:
    Såg på hm idag! Visserligen hade de små rosetter vid knät men borde finnas nära att välja på!
    Jaha, jag var på hm igår o shoppade loss, frågade tillome efter korta tights men de som personalen pekade ut som de kortaste de hade var ju iaf 3/4. Kanske är olika vad de fått/tar in i de olika butikerna då.
  • Kodia
    scaras skrev 2013-05-08 22:17:07 följande:
    Ehh.. hur tänkte du nu?

Antagligen menar hon att du kan testa med ett par 3/4 tights i stl 80, tex, och se om det funkar. "Rumpbredden" är ungefär samma i flera storlekar eftersom barnen växer mest på längden, de mindre storlekarna är blöjanpassade, osv.

Min dotter hade samma tights flera somrar i rad - först var de långa, sedan kortare, men de passade hela tiden på bredden. Ett par långbyxor i stl 74/80 hade hon som 3/4-byxor i flera år.  Har du några byxor kvar sedan förra sommaren?  Då kan du ju testa!
Svar på tråden Vart köper man cykelbyxor för små barn i vår..