• Anonym (chilli)

starkmat ok??

Hejsan.
    Jag och min man har just plussat och vi är jätteglada.
    I alla fall jag brukar äta VÄLDIGT stark mat och jag undrar om det är okej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 04:43
    Jag är 19 år och gravid för första gången
    Är i v.5 btw.

• Svar på tråden starkmat ok??
  • Anonym (ok)

Det är inte farligt för barnet att du äter stark mat, men barnet kan smaka det du äter via fostervattnet. Du kommer märka senare i graviditeten att stark mat ger dig halsbränna från helvetet, och då brukar det inte vara lika lockande att äta den längre

Jag åt tåkrullande stark mat som gravid, idag har jag en 2-åring som älskar stark mat och som är som en chilli i personligheten (stark och vild).

• Sagolina

Helt ok att äta stark mat! Äter själv mycket chili. Nu vid v36 har jag dragit ner lite på styrkan och kryddar med annat istället, för annars får jag halsbränna under natten...

• Rexona

Jag åt chili som jag bet på och åt till all mat, men det är för att jag är beroende av chili. Bränner det inte i munnen så smakar inte maten..Jag åt chili, jalapeno, habanero osv utan problem. I slutet fick man lite halsbränna men det hade jag novalucol till =)

Det händer inget av att du äter chili, barnet tar inte skada bara att du kanske får lite halsbränna.

Grattis till graviditeten! 

• Anonym (omg)

ja kvinnor blir gravida även i afrika o asien också.
    vad äter de?

• Pimpinellan

Finns nog få länder som har så stark mat som Etiopien och Eritrea och de föder friska barn. Glad Jobbat i en eritriansk familj och den lilla på precis ett år åt samma starka mat som resten av familjen! Förvånad  Jag blev bjuden ibland och även om jag normalt sett gillar stark mat var detta i överkant-men ändå gott!

• Anonym (chilli)
    Anonym (omg) skrev 2013-05-09 09:48:44 följande:
    ja kvinnor blir gravida även i afrika o asien också.
    vad äter de?
    Men det skadar väl inte att fråga eller?!? Vill ju bara det bästa för mitt barn.
  • Anonym (chilli)
    Rexona skrev 2013-05-09 09:05:22 följande:
    Grattis till graviditeten! 
    Tack!
  • Anonym (omg)
    Anonym (chilli) skrev 2013-05-10 03:18:25 följande:
    Men det skadar väl inte att fråga eller?!? Vill ju bara det bästa för mitt barn.
    nä det skadar inte men du tänkte inte ens på alla de kvinnorna alltså?
  • Anonym (chilli)
    Anonym (omg) skrev 2013-05-10 07:14:50 följande:
    nä det skadar inte men du tänkte inte ens på alla de kvinnorna alltså?
    Jag brukar inte går runt och tänka på kvinnor, så nej.
  • Anonym (omg)
    Anonym (chilli) skrev 2013-05-10 21:18:14 följande:
    Jag brukar inte går runt och tänka på kvinnor, så nej.
    eh....okej? konstigt svar men men.
Svar på tråden starkmat ok??