• Anonym (i ansiktet?)

Är det skadligt att använda locobase repair i ansiktet?

Blir det för tungt för huden? Jag har torr hud.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-10 19:15
    Jag undrar om den feta krämen kan få huden att bli mer slapp pga tyngdlagen. Krämen är ju så fet och tung.

• Svar på tråden Är det skadligt att använda locobase repair i ansiktet?
  • Philippa

Skadligt är det inte.... men den är väldigt fet, det måste finnas bättre varianter att ha i ansiktet?? Fråga på apoteket.

• mliten

Skadligt är det ju inte på något sätt. Mera då om du skulle reagera på ngt sätt eftersom den är så fet(typ kvisslor). Är du väldigt torr så kan den hjälpa, jag är supermegatorr och få ta hjälp av den ibland. Funkar bra.

• Anonym (Torr)

Jag har torr hud och har slutat tvätta mig med annat än vatten i ansiktet morgon och kväll. Gör en mild peeling varannan vecka ungefär, för att förhindra att porerna sätter igen.

Tycker du ska pröva med Locobase i ansiktet, det värsta som kan hända är att du får några kvisslor och det kan det kanske vara värt att slippa gå runt och känna sig fnasig hela tiden.

• Anonym (i ansiktet?)
    Philippa skrev 2013-05-09 10:38:29 följande:
    Skadligt är det inte.... men den är väldigt fet, det måste finnas bättre varianter att ha i ansiktet?? Fråga på apoteket.
    Jag har använt några produkter och huden har inte blivit återfuktad av dom.
  • Anonym (i ansiktet?)
    mliten skrev 2013-05-09 10:40:56 följande:
    Skadligt är det ju inte på något sätt. Mera då om du skulle reagera på ngt sätt eftersom den är så fet(typ kvisslor). Är du väldigt torr så kan den hjälpa, jag är supermegatorr och få ta hjälp av den ibland. Funkar bra.
    Varför använder du bara ibland? Varför inte varje dag?

Vad är kvisslor för något? 
  • Anonym (i ansiktet?)
    Anonym (Torr) skrev 2013-05-09 10:43:44 följande:
    Jag har torr hud och har slutat tvätta mig med annat än vatten i ansiktet morgon och kväll. Gör en mild peeling varannan vecka ungefär, för att förhindra att porerna sätter igen.

Tycker du ska pröva med Locobase i ansiktet, det värsta som kan hända är att du får några kvisslor och det kan det kanske vara värt att slippa gå runt och känna sig fnasig hela tiden.
    Jag har precis köpt en Glad
  • Anonym (Torr)
    Anonym (i ansiktet?) skrev 2013-05-09 10:53:33 följande:
    Varför använder du bara ibland? Varför inte varje dag?

Vad är kvisslor för något? 
    Små finnar, kan komma flera stycken över ett område (t.ex. kinden), antingen om huden irriteras/korkas igen, eller av inre orsaker som hormoner eller stark mat (eller något annat man är känslig för).
  • Olivolja

Använd olivolja eller cocosolja så försvinner torrheten snabbt och enkelt, smörj hela kroppen med det om det behövs

• Anonym (Sharon)

för fett för ansiktet!

Jag har börjat en ny "kur" för att få bort vinterhuden, jag skrubbar mig i duschen med kaffesump!
    det blir peeling och sen gör oljan från kaffebönorna att huden blir återfuktad också.

• Anonym (i ansiktet?)
    Anonym (Sharon) skrev 2013-05-09 11:08:13 följande:
    för fett för ansiktet!

Jag har börjat en ny "kur" för att få bort vinterhuden, jag skrubbar mig i duschen med kaffesump!
    det blir peeling och sen gör oljan från kaffebönorna att huden blir återfuktad också.
    Vilka nackdelar finns att använda den i ansiktet?
Svar på tråden Är det skadligt att använda locobase repair i ansiktet?