• Anonym (bus)

Hur funkar brun utan sol?

Jag tänkte prova brun utan sol på benen. Men hur blir det när jag svettas, rakar benen eller duschar? Rinner det bort nåt då? Kan det bli fläckar i sängen? Och blir mina träningstights förstörda på gymmet när jag svettas?
    Jag ska göra hemma själv, inte soldusch.

• Svar på tråden Hur funkar brun utan sol?
  • LittleDarling
    Anonym (bus) skrev 2013-05-09 12:26:10 följande:
    Jag tänkte prova brun utan sol på benen. Men hur blir det när jag svettas, rakar benen eller duschar? Rinner det bort nåt då? Kan det bli fläckar i sängen? Och blir mina träningstights förstörda på gymmet när jag svettas?
    Jag ska göra hemma själv, inte soldusch.
    Hmm om du tar brun utan sol på bara benen och inte på övriga kroppen så kan det kanske se konstigt ut att ha jättebruna ben och sen helt vita armar? Jag har prövat några gånger men jag måste erkänna att det är väldigt svårt att få det jämnt. Det blir ofta fläckigt och inte bra. Färgen går bort efter några dagar men inte direkt bara för att man duschar eller rakar benen. Jag har aldrig prövat soldusch men troligtvis så blir det bättre resultat att få en jämn färg på hela kroppen än bara ha jättebruna ben.
  • Anonym (ella)

Det färgar yttersta hudlagret och försvinner alltså inte när du duschar. Däremot kan färgen hålla kortare tid om man duschar ofta och varmt, eller om man svettas. Välj inte en mörk färg förrän du behärskar tekniken, det blir ofta många misstag på vägen och det syns mer ju mörkare färg man valt.

• nozpa

Brukar se konstigt ut med bus, fötterna är antingen helt vita eller så är det mörkare vid tårna. Vet att det har funnits lotion som innehållit svagt, svagt av bus, och det resultatet tycker jag blev bra. Använd gärna handskar när du tar på det. 

• Anonym (ella)
    LittleDarling skrev 2013-05-09 12:36:20 följande:
    Hmm om du tar brun utan sol på bara benen och inte på övriga kroppen så kan det kanske se konstigt ut att ha jättebruna ben och sen helt vita armar? Jag har prövat några gånger men jag måste erkänna att det är väldigt svårt att få det jämnt. Det blir ofta fläckigt och inte bra. Färgen går bort efter några dagar men inte direkt bara för att man duschar eller rakar benen. Jag har aldrig prövat soldusch men troligtvis så blir det bättre resultat att få en jämn färg på hela kroppen än bara ha jättebruna ben.
    Prova en bodylotion med bus-effekt istället. T.ex dove summer glow. Den ger minimalt med färg så det krävs många lager men det syns knappt om man misslyckas heller.

Sen kräver BUS tid att underhålla. Den bleknar sällan snyggt utan man kan se fläckig ut efter en vecka, så det gäller att ta sig tid att skrubba bort färgen innan dess och applicera om allt från början.
  • Anonym (ella)
    nozpa skrev 2013-05-09 12:38:22 följande:
    Brukar se konstigt ut med bus, fötterna är antingen helt vita eller så är det mörkare vid tårna. Vet att det har funnits lotion som innehållit svagt, svagt av bus, och det resultatet tycker jag blev bra. Använd gärna handskar när du tar på det. 
    Jag brukar använda vanlig BUS på kroppen men tar BUS utblandat med 50% bodylotion på händer och fötter för att undvika den effekten. Tar även extra bodylotion på tårna, hälarna, knän, armbågar och knogar. Då brukar det bli snyggt. Handskar är absolut ett måste, annars blir både händer och naglar missfärgade.
  • Anonym (bus)

Jag tänkte prova med benen först och se hur det blev. Blir det bra tar jag armarna också. Men benen kan jag täcka lättare om det blir fult tänkte jag.
    Jag tränar 5 gånger i veckan och duschar varje dag.....och tränar i supertighta tights.....

Jag har provat Doves och tyckte den var jätteful.

• Anonym (bus)
    Anonym (ella) skrev 2013-05-09 12:40:15 följande:
    Jag brukar använda vanlig BUS på kroppen men tar BUS utblandat med 50% bodylotion på händer och fötter för att undvika den effekten. Tar även extra bodylotion på tårna, hälarna, knän, armbågar och knogar. Då brukar det bli snyggt. Handskar är absolut ett måste, annars blir både händer och naglar missfärgade.
    Tack. Handskar ska jag nog kunna trolla fram.
    Läste ett test där Åhlens egna hade fått så bra betyg så jag blev sugen på att prova. Men benen känns ganska riskfritt för jag har alltid långbyxor på jobbet.
  • Anonym (ella)
    Anonym (bus) skrev 2013-05-09 12:42:28 följande:
    Tack. Handskar ska jag nog kunna trolla fram.
    Läste ett test där Åhlens egna hade fått så bra betyg så jag blev sugen på att prova. Men benen känns ganska riskfritt för jag har alltid långbyxor på jobbet.
    Sant, det kan vara bra att öva på benen först. Kan tipsa om Vita Liberatas krämer. De ger jättesnygg färg och jag måste säga att det är svårt att misslyckas med dom. Blir aldrig fläckig. De finns både i färgade och ofärgade varianter. Färgade varianter färgar dock av sig på sängkläderna så då får man sova i byxor. Fördelen är att man ser var man smörjt in så man inte missar. De ger också lagom mycket färg. Mer färg än Doves, så man ser ljusbrun ut efter en insmörjning, men det är inte så mörkt att man får massa fläckar om man råkar smörja ojämnt. De är också befriade från den äckliga BUS-stanken som de flesta krämer har.
  • Queenie70
    nozpa skrev 2013-05-09 12:38:22 följande:

Det ser konstigt ut när folk gör fel.

Man börjar med att skrubba sig eftersom färgen fäster hårdare på torra områden som då blir mörka och flammiga. Sen brukar ja ta vanlig lotion på ställen med tunn hud. Som fotknölar, knän, knogar insidan av handleden etc. Sen ett tunnt jämt lager. Nu har jag iof slutat med krämvarianten som är knölig och tar lång tid att torka. Jag köper sprayen istället ( gillar loreal) som torkar med en gång och är lätt att få jämn och naturlig.
  • Anonym (bus)
    Queenie70 skrev 2013-05-09 13:18:14 följande:

Det ser konstigt ut när folk gör fel.
    Man börjar med att skrubba sig eftersom färgen fäster hårdare på torra områden som då blir mörka och flammiga. Sen brukar ja ta vanlig lotion på ställen med tunn hud. Som fotknölar, knän, knogar insidan av handleden etc. Sen ett tunnt jämt lager. Nu har jag iof slutat med krämvarianten som är knölig och tar lång tid att torka. Jag köper sprayen istället ( gillar loreal) som torkar med en gång och är lätt att få jämn och naturlig.
    Jag tänkte börja med krämen jag köpt och kanske går vidare på mer avancerade grejer.
    Den här tänkte jag prova också:

www.lyko.se/sv/artiklar/st-tropez-self-tan-bronzing-mousse-120ml.html

Den fick också bra i testet från senaste Amelia.
Svar på tråden Hur funkar brun utan sol?