• Anonym (40 +)

Tips och knep för att motverka den naturliga gravitationen som gett mig pösigt hängigt ansikte och kropp!!

Hej bästa Flare! :) Nu vill jag ha hjälp att förändra kropp och ansikte från att vara pösigt och hängande till att se spänstigt och fit for fight ut igen.

Har ni några bra tips att dela med er av??

För att förklara vad jag menar så liknar jag förebilden här:

Och kroppen:

• Svar på tråden Tips och knep för att motverka den naturliga gravitationen som gett mig pösigt hängigt ansikte och kropp!!
  • Anonym (40 +)

Ingen? *puff*

• Anonym (50 +)

Jag har samma problem och vet inte vad man kan göra. Förändringen har med åldrandet att göra helt enkelt.

Huden blir slapp och hängig. Det enda som kan hjälpa är att göra ett ansiktslyft och fettsuga magen.

• fjonkelina

På den första liknelsen så är svaret lyft och fettsugning. På magbilderna så är det troligen detsamma,lite fettsugning och motion.

Hur hade du själv tänkt att de skulle gå till om du vill ha så stora förändringar? Själv är jag 39 nu och märker att det händer mindre roliga saker med kroppen och utseendet. 

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (40 +)
    fjonkelina skrev 2013-05-09 16:03:20 följande:
    På den första liknelsen så är svaret lyft och fettsugning. På magbilderna så är det troligen detsamma,lite fettsugning och motion.

Hur hade du själv tänkt att de skulle gå till om du vill ha så stora förändringar? Själv är jag 39 nu och märker att det händer mindre roliga saker med kroppen och utseendet. 
    Borde det inte gå med träning och kost också?
  • Anonym (solen)
    Anonym (40 +) skrev 2013-05-09 14:18:53 följande:
    Hej bästa Flare! :) Nu vill jag ha hjälp att förändra kropp och ansikte från att vara pösigt och hängande till att se spänstigt och fit for fight ut igen.

Har ni några bra tips att dela med er av??

För att förklara vad jag menar så liknar jag förebilden här:

Och kroppen:

De där förändringarna i ansiktet tror jag bara att man kan åstadkomma med plastikkirurgi, tyvärr. Sedan tror jag att man kan sänka hudens åldrande genom att t ex dricka mycket och äta bra mat, och undvika cigaretter och solen.

Magen tror jag (hoppas jag) att man kan spänsta till med bättre kost och träning. Men även där inom rimliga gränser.
  • Anonym (40 +)
    Anonym (solen) skrev 2013-05-09 17:02:21 följande:
    De där förändringarna i ansiktet tror jag bara att man kan åstadkomma med plastikkirurgi, tyvärr. Sedan tror jag att man kan sänka hudens åldrande genom att t ex dricka mycket och äta bra mat, och undvika cigaretter och solen.

Magen tror jag (hoppas jag) att man kan spänsta till med bättre kost och träning. Men även där inom rimliga gränser.
    Du tror inte att hälsosam mat och viktnedgång kan hjälpa?

Ja, sämre kan det inte bli.

• Anonym (solen)
    Anonym (40 +) skrev 2013-05-09 17:19:45 följande:
    Du tror inte att hälsosam mat och viktnedgång kan hjälpa?

Ja, sämre kan det inte bli.

Inte mot rynkor, hängande ögonlock och kinder! Snarare tvärtom i så fall, lite fett fyller ju ut huden där den veckar sig. Men hälsosam mat gör förstås (?) huden renare och fräschare, sömn har nog också en positiv inverkan.

Mitt bästa tips är nog att sova mycket och göra saker som gör dig glad, för om du ler mycket får du snyggare rynkor än om du går omkring och är förbannad eller bitter. Annars är ju åldrande en oundviklig del av livet, det gäller bara att åldras med stil och värdighet.

Undvik solarium.
Svar på tråden Tips och knep för att motverka den naturliga gravitationen som gett mig pösigt hängigt ansikte och kropp!!