Känner igen mig! Jag är 25 år, har en son som blir 2 nu och bor i en liten stad i Hälsingland. Är ensam med sonen sen i september då han va 14 månader. Samtidigt som hans pappa flyttade började jag jobba efter föräldraledigheten och sonen började dagis, så jag har vart ensam med allt det från start så har inget att jämföra med (dock har jag ju ngt att jämföram ed i övrigt) vilket på sätt och vis är bra, men klart det är tufft som fan ibland med att bolla heltidsjobb, barn osv. Jag måste jobba 2 kvällar/v och därför är sonen med min mamma eller mormor två kvällar i veckan och sover där ibland, känns hemskt för man missar såååå himla mycket tid men jag måste jobba heltid för att ha råd att leva (och knappt ändå..) sen har man ju en lägenhet att ta hand om och ja alla räkningar är i stort sett samma som när man va två. Jga har VÄRLDENS lugnaste och snällaste son vilket är tur annars vet jag inte hur jag skulle orka... Får dock dåligt samvete ibland så mycket han får leka själv och sitta själv framför tvn!
Hans pappa bor 50 mil bort, dom ses ca var 6:e vecka men det blir mer och mer sällan men max 8v emellan. Iband oftare. Sonen bor ju hos mig på heltid. Men jobbigt när han ska va hos pappa ett par veckor i sommar :/ Har lite ångest. Plus att han ska behöva åka 50 mil för att träffa sin pappa och än så länge är han så liten, så pappan kommer upp, bor hos mig och umgå med sonen och det känns FRUKTANSVÄRT för jag inser vad jag saknar och liksom får leva "familjeliv" några dagar sen tillbaka till allt igen. Till råga på alltä r man ju lite bitter när han har de mkt bättre ekonomiskt, ny flickvän, åker på resor, har bil och slipper vabba och förlora pengar osv. Han betalar underhåll men vad hjälper det när man förlorar flera tusen på VAB vissa månader.... Suck! Men jag är GLAD att jag får va med vår son och skulle inte vilja byta plats men lite less blir man. Jag vill också ha bra ekonomi, kunna åka på semester med sonen, ha bil som skulle underlätta stressen avsevärt, ha tid för annat och få hjälp vid vab och annat. Som tur är ska jag plugga i höst och bara jobba lite extra så då kommer jga inte behöva förlita mig på barnvakt från andra lika ofta, lite mer tid med sonen, kommer ha råd att ha bil, behöver inte vabba på samma sätt osv. Men känns värst för sonen som ska åka 50 mil sen och ma nska behöva åka 3h för att möta pappan med sonen sen hem igen och sen samma vända några dagar senare. Nä fy! Så less på allt! Och vill framför allt ha någon att dela allt med.....