• Anonym (Anonym)

Ge mig anledningar för att flytta till Göteborg!!

Jag vill vara anonym av privata skäl, jag har starka skäl till det, men inget jag vill ta upp här.

Jag kommer bli tvungen att flytta till Göteborg, en stad jag aldrig besökt ens en enda gång.. Så nu vill jag att ni skriver massa goda anledningar och solskenshistorier till mig om varför det är så bra att flytta till Göteborg...

När jag tänker på Göteborg tänker jag på folkträngsel, otrevlighet (storstadskomplex), mord, kriminalitet, brott generellt, alkoholister på öppen gata, dyra bostäder, långa bostadsköer, trafikträngsel, m.m.... Så kom med många positiva anledningar till att flytta dit!!!

• Svar på tråden Ge mig anledningar för att flytta till Göteborg!!
  • Anonym (1)

Nej nej nej, Gbg är inte så trångt! Goa glada göteborgare som hänger vid vattnet tänker jag när jag tänker på Göteborg. Bor inte där själv (bor i Malmö), men har varit där mycket då jag hade en pojkvän där. För att vara en större stad har den ändå en småstadskänsla, man strosar runt och njuter av livet i Göteborg. Det är min bild!Solig

• nine05

Slottsskogen, Botaniska, Gais, närheten till havet, skog, sjöar, Liseberg, de flesta är väldigt trevliga och hjälpsamma

• Coccolina

Jag äääääääälskar Göteborg skulle flytta dit om inte min sambo hade hus i skene i stället. Göteborg är mysigt och underbart! Visst finns det sämre kvarter men de går att undvika lätt åk dit och besök innan flytten så får du se!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (2)

Behövs det ens nån anledning!! Göteborg är städernas stad!

• Anonym (10 år i Götet)

Inne i Nordstan är det trångt. Särskilt strax före jul. Men annars är det inte så illa. Det är ju inte säkert att man vistas i centrum till vardags heller, bara för att man bor i Göteborg. Jag bor och jobbar någon mil ifrån centrum och är bara där när jag ska med tåget eller vill köpa något speciellt.

Bebyggelsen är rätt utspridd med trädbevuxna bergsknallar emellan. Det är rätt mysigt, även om det också innebär lite längre pendlingsavstånd för många än vad det hade varit om folk bodde mer tätt inpå varandra.

Och vissa "vintrar" regnar det konstant från oktober till april. Och det är ju mysigt eller nåt...

• Coccolina
    nine05 skrev 2013-05-09 18:53:19 följande:
    Slottsskogen, Botaniska, Gais, närheten till havet, skog, sjöar, Liseberg, de flesta är väldigt trevliga och hjälpsamma

Linnégatan, Järntorget, Skärgården, trädgårdsföreningen "goa gubbar", massor med restauranger och pubar.... hmm och såklart där jag ser det lite annorlunda än dig:-P nämligen IFK!!!!!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (2) skrev 2013-05-09 19:00:08 följande:
    Behövs det ens nån anledning!! Göteborg är städernas stad!
    Ja, för mig som aldrig varit i Göteborg
    Coccolina skrev 2013-05-09 19:03:39 följande:

Linnégatan, Järntorget, Skärgården, trädgårdsföreningen "goa gubbar", massor med restauranger och pubar.... hmm och såklart där jag ser det lite annorlunda än dig:-P nämligen IFK!!!!!
    nine05 skrev 2013-05-09 18:53:19 följande:
    Vad är dessa för ställen? Jag vet som sagt inget om Göteborg! 
    Att motivera med att skriva "Järntorget" eller "Gais" hjälper mig inte alls

• qatteriin

Jag bodde i Göteborg i nästan 13 år, flyttade därifrån i mars pga jobb men det är inte säkert att vi håller oss borta... Jag älskar verkligen Göteborg, närheten till havet, man kan ta spårvagnen hela vägen ut till skärgårdsbåtarna om man vill. Nu bodde vi i ett sånt där område som har rykte om sig att vara otryggt etc (eller ja, jag har bott i tre av Göteborgs såna områden), men vi hade promenadavstånd till hav och badplatser, och samtidigt nära till kollektivtrafik. Ok hyra, billiga livsmedel, helt underbara människor. Jag skulle inte fastna där sa jag när jag flyttade dit efter gymnasiet, men tja... Jo det gjorde jag. Helt enkelt för att jag älskar stan. En del av mig är fortfarande kvar där och kan inte förstå att jag flyttat därifrån frivilligt. Så illa är det.

• Coccolina
    Anonym (Anonym) skrev 2013-05-09 19:12:22 följande:
    Ja, för mig som aldrig varit i Göteborg

Vad är dessa för ställen? Jag vet som sagt inget om Göteborg! 
    Att motivera med att skriva "Järntorget" eller "Gais" hjälper mig inte alls

Järntorget är ett torg som har massor med mysiga pubar i närheten (hela andra Långgatan tex) gais däremot är ett fotbollslag. Men googla lite de ställena vi skriver så kan du se
  • Anonym (Woho!)

Jaaaa klubb SATURN! Det var tider det!

Svar på tråden Ge mig anledningar för att flytta till Göteborg!!