• Anonym (iLi)

ProgesterAll

Någon som testat ProgesterAll som behandling mot upprepade missfall? Jag tänkte nämligen testa det vid nästa graviditet. Hur tyckte ni att det fungerade? Några andra tips kring användandet?

Hittat det på femalebalanceshop, någon som vet hur lång leveranstiden är?

• Svar på tråden ProgesterAll
  • Severus

Leveranstid ca 2 dagar
    Beställer därifrån
    Använder inte för graviditet så jag har ingen info på den punkten

• Anonym (iLi)
    Severus skrev 2013-05-09 19:04:20 följande:
    Leveranstid ca 2 dagar
    Beställer därifrån
    Använder inte för graviditet så jag har ingen info på den punkten
    Okej, skönt med snabb leverans!

Får se om någon annan har svar på ProgesterAll + graviditet. 
  • NLAL

Jag har haft två mf och läkaren är ganska säker på att det är just pga för lite progesteron så han tycket jag skulle börja med vaggisar nästa gång jag blev gravid. Blev gravid i november och började då smörja med krämen för att slippa dom där äckliga vaggisarna. Smorde tll v.15-16 någon gång och är nu i v.27. :)

• aj 378

Har haft två missfall. Denna graviditeten använde jag progesterall, är nu i v 27

• Anonym (iLi)
    NLAL skrev 2013-05-09 20:37:10 följande:
    Jag har haft två mf och läkaren är ganska säker på att det är just pga för lite progesteron så han tycket jag skulle börja med vaggisar nästa gång jag blev gravid. Blev gravid i november och började då smörja med krämen för att slippa dom där äckliga vaggisarna. Smorde tll v.15-16 någon gång och är nu i v.27. :)
    aj 378 skrev 2013-05-09 21:21:10 följande:
    Har haft två missfall. Denna graviditeten använde jag progesterall, är nu i v 27

Ja, jag har läst om det där med progesteronbrist. Har inte genomgått någon utredning än, vi står i kö för det än.. Den eviga väntan!! Eftersom ProgesterAll inte verkar vara skadligt på något sätt så vill jag testa det.

När började ni smörja? Jag har regelbunden ÄL så jag tänkte börja vid nästa plus för att inte sabba menscykeln, låter det som en bra idé? Hur mycket smorde ni ungefär?
  • NLAL

Jag började då jag fick mitt plus. Hade tidigare månader tagit från ca äl +7 för att få längre lutealfas då jag hade i kortaste laget. Men i november sket jag i det för jag var så säker på att det ej tagit sig. Tog endast gravtest för att överbevisa min sambo att jag inte var gravid vilket han var säker på att jag var, och där stod det klart och tydligt gravid. Haha.

Min läkare sa att jag skulle ta vaggisar 3 ggr om dagen så jag smorde 3 ggr per dag då. :) Hoppas du blir hjälpt av det! :)

• aj 378

Började också samma dag jag fick plusset! Smörjer en gång om dagen och har gjort det hela tiden :) mest för att det är lättare att komma ihåg! :)

• Anonym (iLi)

Okej, då hänger jag med! Tack för era svar Har beställt hem en tub nu. Visserligen har jag inte nästa BIM förrän i början på juni, men man vill ju vara ute i god tid

• Anonym (pco)

Jag inväntar min första tub progesterall och har mens nu. När  kan jag börja smörja mig med den då?

• 303
    Anonym (pco) skrev 2013-09-09 11:20:45 följande:
    Jag inväntar min första tub progesterall och har mens nu. När  kan jag börja smörja mig med den då?

Såhär står det i instruktionerna jag fick med:
    Jag har PCO och vill bli gravid, hur ska jag använda krämen? Ge dig själv 1-3 cykler att "starta om" äggstockarna genom att använda 20mg kräm/dag från dag 14 tom dag 28 oavsett om du får utslag för ägglossning eller inte. Om din mens är minst 2 veckor sen kan du börja direkt utan att räkna till dag 14. Efter denna första gång med krämen kommer du att få mens och då kan du börja räkna. Efter 1-3 cykler gör du uppehåll helt och fokuserar på att bli gravid. Tillskott av munkpeppar, tex Bio-PMT kan vara en bra kombination.
    Själv använde jag krämen mot upprepade missfall och är nu i v.39. Känns helt otroligt.
Svar på tråden ProgesterAll