brudklänning, gravid v27
Jag & min sambo ska gifta oss i augusti. Då kommer jag vara i vecka 27. Har lite svårt att hitta en bra klänning. Har ni några tips?
Jag & min sambo ska gifta oss i augusti. Då kommer jag vara i vecka 27. Har lite svårt att hitta en bra klänning. Har ni några tips?
oj svårt eftersom man inte vet hur stor mage du kommer att ha då.
men rekommenderar en klänning med empirskärnning, dvs precis under bysten. Då får magen plats oavsett hur stor/liten den är.
Hej, jag köpte en klänning i januari och skulle gifta mig i april. Då skulle jag vara i v 21. Vi sydde ut den ca tre ggr fram till det datumet! Men den blev perfekt! Den släppte en liten bit under bysten..
Så, det går :) lycka till!
Jag beställde min brudklänning på nätet då jag var i v 34 när vi gifte oss! Bestämde oss 2 mån innan så hann inte beställa en ifrån en brudbutik ( de jag var in i hade ca 8-10v leveranstid).
har man inte så stor mage funkar ju en "vanlig" klänning med rätt modell för magen.
Lycka till!
Nyfikengul: Det är ett toppen tips. den modellen blir det garanterat. Men som sagt väldigt svårt eftersom att vi inte vet hur stor magen blir. Är bara i vecka14 nu och har precis börjar få kula.
79lina: vad skönt att det gick bra!! Man får köra på nödlösningar helt enkelt. Vart köpte du din klänning?
Tiso85: okej! Vilken sida köpte ni från? har 3 månader på mig så jag ska nog gå förbi lite bröllopsaffärer.
jag skulle nog också tipsa om att satsa på en lös och ledig klänning, ingenting som sitter åt med andra ord.
Augusti är ju högsommar och det kan vara hur varmt som helst och av värmen kan man svälla o få vätska i kroppen och den stora magen gör sitt - då kan det vara jobbigt att ha något som sitter åt någonstans om det ändå är tänkt att du ska ha klänningen hela dagen.
Något sånt här kanske?
eller så här?
Nyfikengul: Åh! Ja! Vilka underbara klänningar. Var är dom från? Den första ser helt fantastisk ut. Precis något sådär vill jag ha. Tror precis som du säger, inget som sitter åt.
en första hittades här: http://www.barnnet.se/guider/finaste-brudklanningarna-for-dig-som-ar-gravid-182
den andra här: http://brudklanningar.nu/webshop/product_info.php?products_id=697
om du inte vågar beställa från nätet så kan du ta med dig bild på klänningarna till vanliga bröllopsbutiker och visa så får du se om dom har något liknande hemma.
Nyfikengul: okej! Ska in och kolla på en gång. Vad gullig du är med alla tips. Uppskattas till 100%. Börjar känns mig lite stressad och med alla gravidhormoner i kroppen känns det skönt att komma en bit på vägen. )
Sidan heter mom2mom men såg att de inte säljer brudkläder längre, det va 5 år sen vi gifte oss!
Märket på klänningen heter Valja. De hade flera jättefina modeller då när jag köpte.
De klänningar som nyfiken gul tipsade om är ju jättefina!
Har en bid på mitt galleri på klänningen om du vill se hur min såg ut! kom på att jag var i v 36 när vi gifte oss så stor mage hade jag!
Tiso85: åh vad toppen! Det kanske går att hitta märket nån annanstans. Vore ju toppen. Ska kika
Mysigt att du också gifte dig gravid )
Åh kommer inte riktigt ihåg vad "butiken" hette, det var nån typ av hemmabutik... Men klänningarna på bilderna ser ju fantastiska ut! Tips bara; köp bekväma skor! Åh vad underbart att gifta sig! hade velat göra det en gång till! Lycka till!
79lina: jag får spana
Skorna ska jag verkligen tänka på. Det blir nog ett par bekväma ballerina.
Tack för alla tips. Det värmer
Ja är i v. 21 då vi ska gifta oss i augusti. Har beställt en klänning från www.asos.com ingen brudklänning men tycker den är fin nog att ha då iaf :) Har mycke mammaklänningar. ett lite billigare tips!
Jaha! Vad härligt. Grattis. :) kan du skicka länk på klänningen? :)