• lamouri

Bränner i nedre delen av magen. LIVRÄDD!

Hej på er. Gick in i vecka 6 idag (5+0). 

Sen i natt har jag haft en brännande känsla i nedre delen av magen, ungefär ovanför blygdbenet. 
    Känslan  sitter ganska centrerad just där och strålar inte ut direkt som vid molvärk. 

Mina andra symtom har varit rikliga flytningar (inga färgade),  åksjuka, GALET spända och ömmande bröst och lite plitor i nacken.

Den här brännande känslan jag har, är det växtvärk? Är det någon som känner igen sig?
    Blir så jävla orolig att jag sitter och grinar.. usch!

Kram på er alla! 

• Svar på tråden Bränner i nedre delen av magen. LIVRÄDD!
  • Pixx

Min BM sa till mig; "blöder du inte är ingen fara", låter som växtvärk/streckvärk som du har, gör de ont när du kissar? Urinvägsinflam eller blåskatarr?. Ring sjukvårdsupplysningen annars dock är de snabba med att säga MF till minsta smärta man har som gravid känns det som :/

• lamouri
    Pixx skrev 2013-05-09 20:04:09 följande:
    Min BM sa till mig; "blöder du inte är ingen fara", låter som växtvärk/streckvärk som du har, gör de ont när du kissar? Urinvägsinflam eller blåskatarr?. Ring sjukvårdsupplysningen annars dock är de snabba med att säga MF till minsta smärta man har som gravid känns det som :/
    Nej det gör inte ont alls när jag kissar. Har haft väldigt många UVI i mitt liv så jag antar att jag skulle känna igen smärtan.. Man blir ju så jäkla orolig. Skulle vara skönt att höra om någon har haft ungefär samma känsla såhär tidigt i graviditeten. Det bränner/svider liksom ovanför blygdbenet.. men kan inte sätta fingret på om det är i urinblåsan eller i tjejmagen.. hm.. 
  • Pixx

Jag hade ont i hela nedre delen av magen, minns dock inte vilken vecka jag var i. Brände typ i sidorna när jag kissa men hade inget enligt BM. Har haft sträckningar med i ena sidan, typ mellan höft o blygd, men de gjorde mest onanera jag rörde mig.

tror du kan vara lugn så länge du inte blöder men ring 1177 :)

• Pixx

Förlåt, dumma autocorrect ... Onanera ska vara "ont när jag rörde mig"

• lamouri

Hahaha.. Ja onanera kanske skulle hjälpa. Nu fick jag mitt ett gott skratt Pixx.

Ja ska ringa dom. Är på jobbet nu och ska jobba natt och kan inte koncentrera mig på något annat än den här dumma känslan.

Kram

• Pixx

Tur att autocorrect finns ibland ;)

jag ringde 1177 tre gånger i början av min graviditet, alla tre gångerna var de början till MF, de skrämmer upp en där :/ men så fort min BM sa "inget blod o du kan vara lugn" så hade jag de i tankarna (o har) när de var/är nått :) är i v 28(27+0) idag så 1177 hade helt fel.
    annars ring BM imorgon o prata med dem :) Kram o håller tummarna för sträckning

• hundenhubbe

Jag har haft brännande känsla i magen som ibland går ner till knäna! Har ett mf bakom mig och har också blivit rädd! Men har hört att de inte ska vara någon fara :)

• Diche79

Hej,
    även om man inte blöder så kan det vara nåt fel. Jag fick MA förra året, foster dog kring v 7-8, men
    blödningen kom inte förrän v 12! Men mina symptom försvann nån vecka efter att fostret dött.
    Och även OM man blöder så kan allt vara bra :)

Nu är jag gravid igen, v17, - och jag har ont i min mage VARJE DAG! Och jag vet att min bebis mår bra, eftersom
    jag känner att den rör sig på morgonen när jag vaknar :)
    Jag har växtvärk ett par gånger om dagen, plus att jag får hugg och stickningar lite då och då!
    Speciellt i v 10-12 hade jag massor med värk, ibland kändes det som nån tog en kniv och stack rakt
    in i livmodern..!

Det kan mkt väl vara växtvärk som du känner. Håll koll på dina övriga symptom, speciellt illamåendet
    och ömma bröst. Så länge de är kvar så tror jag inte du behöver oroa dig.

• hundenhubbe
    Diche79 skrev 2013-05-14 09:55:17 följande:
    Hej,
    även om man inte blöder så kan det vara nåt fel. Jag fick MA förra året, foster dog kring v 7-8, men
    blödningen kom inte förrän v 12! Men mina symptom försvann nån vecka efter att fostret dött.
    Och även OM man blöder så kan allt vara bra :)

Nu är jag gravid igen, v17, - och jag har ont i min mage VARJE DAG! Och jag vet att min bebis mår bra, eftersom
    jag känner att den rör sig på morgonen när jag vaknar :)
    Jag har växtvärk ett par gånger om dagen, plus att jag får hugg och stickningar lite då och då!
    Speciellt i v 10-12 hade jag massor med värk, ibland kändes det som nån tog en kniv och stack rakt
    in i livmodern..!

Det kan mkt väl vara växtvärk som du känner. Håll koll på dina övriga symptom, speciellt illamåendet
    och ömma bröst. Så länge de är kvar så tror jag inte du behöver oroa dig.
    Dehär inlägget lugnade mig lite :) Tack! Jag har kvar mina jätteömma bröst och dom är superhårda! Sen är jag trött och smått molvärk. Blir mest mensvärksliknande smärta då jag ligger ned. Inatt hade jag en kraftig "mensvärk" men inget blod än iaf!
  • hundenhubbe
    Diche79 skrev 2013-05-14 11:23:33 följande:

Vad bra att man kan hjälpa, vi måste stötta varandra :)

Ja, de är lugnande för mig att läsa att andra haft samma :) Så att läsa igenom alla forum på familjeliv är min favoritsysselsättning just nu ;)
Svar på tråden Bränner i nedre delen av magen. LIVRÄDD!