• Anonym (Änkan)

Jag vill göra en minnes tatuering och behöver lite tips och råd!

Jag förlorade min fästman väldigt plötsligt.

Nu vill jag göra en minnes tatuering, jag vill ha med hans ansikte, namn och en text.

Men jag vill verkligen att porträttet på han ska vara välgjort och jag är inte helt säker på vad jag vill ha för text.

Så har ni nåt förslag på texter, nåt som har med kärlek att göra eller nåt annat passande.

Jag bor i Värmland, har ni nåt förslag på nån bra tatuerare?

• Svar på tråden Jag vill göra en minnes tatuering och behöver lite tips och råd!
  • Ann Cistrus

Jag hade aktat mig för att tatuera in ett ansiktsporträtt med tanke på att man i princip aldrig ser ett välgjort sådant. De enda jag har sett som är snygga är de som Kat Von D gör i LA Ink ... Jag hade hellre satsat på någon symbol eller något annat fint som du kan förknippa med honom och som inte riskerar att göra dig besviken på samma sätt som ett dåligt porträtt skulle göra! 

• Anonym (Änkan)
    Narkos skrev 2013-05-10 10:06:04 följande:
    Jag hade aktat mig för att tatuera in ett ansiktsporträtt med tanke på att man i princip aldrig ser ett välgjort sådant. De enda jag har sett som är snygga är de som Kat Von D gör i LA Ink ... Jag hade hellre satsat på någon symbol eller något annat fint som du kan förknippa med honom och som inte riskerar att göra dig besviken på samma sätt som ett dåligt porträtt skulle göra! 
    Ja du kanske har rätt i det.
    Jag har heller inte sett nån annan än Kat göra bra såna, men jag hade hoppas att nån i sverige kunde göra det.

Har du nåt mer tips om hur en minnes tatuering kan vara utformad?
  • Ann Cistrus

Hmm... Det finns massor av saker som kan formas till en fin tatuering med hjälp av en bra tatuerare. Hade han någon favoritsysselsättning? Brann han för något speciellt? Om jag tänker på min egen sambo t.ex. så är han superinne på motorcyklar, har åkt en massa skateboard, sysslat med musik, läser en massa superhjältetidningar osv, vilket som helst av dessa intressen skulle kunna bli en minnestatuering! 

• micromat

Håller med om att det är bättre att göra något annat än ansiktet.. Man kan gå på den linjen som narkos skriver eller om han tex hade en tatuering han gillade väldigt mycket kan man göra en variant av den.. Finns hur mycket som helst egentligen.. Något särskilt uttryck, älsklingslåt, favoritdjur mm mm..

• Flisan79

Jag håller med de andra. Nu finns det ett par riktigt duktiga porträtt tatuerare i Sverige (minns inga namn men har för mig att en tjej kom från Gotland) men de är riktigt dyra och alla tatueringar blir mer eller mindre förstörda med tiden. Ett ansikte kan tappa mycket eftersom att det är så många detaljer.

Svar på tråden Jag vill göra en minnes tatuering och behöver lite tips och råd!