• Anonym (Orolig)

Panik! Hur får jag ihop 2500kr på en vecka?!

Hej!

Det är så att jag har en skuld som jag betalar av idag. Jag har tidigare betalat 1500kr/mån men nu har jag sänkt till 800kr i månaden på grund av bristande ekonomi. Problemet är att det var massa andra saker som drogs och därför drogs inte dom 800 som dom skulle. Och nu har jag 12 kr kvar att leva på. 

Problemet är att jag inte fick reda på det förrän idag och fick ett krav på att jag ska betala 800kr plus en annan skuld på 1040kr annars går hela av den första skulden till kronofogden och låt oss säga att den går över 200.000kr iallafall så då kommer min ekonomi ligga i avgrunden för resten av mitt liv gissar jag på.

Så jag behöver akut hjälp att komma på sätt att få ihop åtminstone 2000kr på en vecka!!

Jag kan inte ta lån för jag har redan en liten skuld hos kronofogden men den är hanterbar. Men 200.000kr är inte det.

Snälla hjälp mig snabbt. Och jag vet att jag får skylla mig själv som hamnade i sitsen för er som ev. kommer med såna kommentarer men jag kan inte direkt göra något åt det nu. Och anledningen till att jag hamnade där från början är att jag får mindre lön..

Snälla kom med så många pålitliga tips som möjligt som självklart är lagliga!
    Inget med sexuella tjänster eller spela på poker heller för jag har inget att spela för. 

Anledningen till att jag säger 2500kr på en vecka är för att då har jag något att leva på också.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Panik! Hur får jag ihop 2500kr på en vecka?!
  • Dotse

Sälj eller pantsätt något? 

• Anonym (Buss-Åke)

SMS-lån!!! 

• Fiaz

Har du smycken hemma eller nåt annat sv värde? Panta i så fall

• pluvdo
    Anonym (Buss-Åke) skrev 2013-05-10 12:56:24 följande:
    SMS-lån!!! 
    Jättesmart när hon redan har skulder hon inte kan betala av?
  • Guapa

Sälj saker är mitt bästa tips med. Har du någon form av guld hemma brukar man kunna få pengar rätt fort för det. Tänk att rädda din ekonomi just nu är viktigare än alla saker i hela världen. För det handlar om just - saker. Fota och lägg i album om det är något du ärvt och vill minnas :) Eller pantsätt som någon tidigare föreslog. Då kan du kanske köpa tillbaka sen när du har råd. 

• LadyTeague

Absolut snabbaste sättet är ju att låna av en vän eller släkting, men egentligen är det ju aldrig bra att ersätta lån med nya lån. Men som Puss skriver; be om uppskov? Det är alltid värt att försöka med det först!

Nu har jag aldrig varit i behov av snabba pengar, men som alla andra så har man haft behov av att dryga ut kassan ibland, så här är mina tips om de ovan inte fungerar:

Om du har möjlighet att sälja något så skulle jag tipsa om att gå in på olika köp och sälj torg och kolla igenom köpes-kategorin för att se om någon är intresserad av något som du kanske har hemma.

Detta gjorde jag när jag behövde lite extra pengar och hittade personer som ville köpa ex. precis sådana hyllor som jag hade på vinden och någon som sökte ett par skor som jag hade oanvända hemma.

Att kolla igenom köpes-kategorin är ett lite snabbare sätt, för om man bara lägger ut saker på annons så kan man inte vara säker på att någon ens är intresserad av föremålet, men om du hittar någon som söker en sådan sak som du har hemma så kan du vara ganska säker på att varan blir såld. Till exempel finns det personer som köper upp gamla möbler och liknande som erbjuder att hämta själva och ge en liten slant för möbeln, och de finns här och var i landet.

Sedan kan man ju alltid sälja guld om man har gamla guldsmycken som man inte använder. Men detta ger inte så mycket pengar om man inte har ganska mycket att sälja.

Jag har dessutom erbjudit tjänster hos familj och vänner när jag har varit i behov av pengar, detta kan ha varit städning eller fixa i trädgården, allt som kan ge en liten slant! Du kan ju också be om att få pengar i förskott som du sedan jobbar av så har du sluppit ett extra lån men ändå fått pengarna direkt.

Att sälja småsaker på blocket och tradera ger väldigt lite pengar på så kort tid, så det skulle jag knappast rekommendera om du inte har väldigt mycket att lägga ut på annons. 

• Anonym (J)

Det här låter lite pundigt men där jag bor har vi ett grovsoprum med en hylla där man kan lägga kläder, böcker och andra prylar som man inte vill ha längre. Jag brukar inte kolla där så ofta men sist jag gjorde det hittade jag två par helt nya och oanvända skor som jag sålde på nätet för flera hundra. Har även hittat en fin kanin i porslin och knappt använda gummistövlar till mitt barn, golfklubbor mm. Om du har något grovsoprum där du bor kan du ju hålla utkik efter kläder eller möbler som går att sälja.

Svar på tråden Panik! Hur får jag ihop 2500kr på en vecka?!