• Anonym (kvävd)

Kille så är PÅ

Har träffat en kille nu i några veckor och vi har väl bestämt att vi ska satsa på oss.
    Tyvärr börjar jag få lite panik. Han är supermysig och allt och gör en massa gulliga saker för mig hela tiden och visst tycker jag om honom. Problemet är att han är så himla PÅ och jag vet inte hur jag ska hantera det.
    Han smsar hela tiden, vill träffas hela tiden och det ska hela tiden hända något för vår del. Det finns liksom ingen chans att hinna sakna honom för han finns där hela tiden.

Jag vill inte att han ska försvinna men samtidigt kommer jag aldrig orka detta tempot så länge till. Det skrämmer mig att han vill så mycket så snabbt, nästan så det känns oäkta?

Några tips på hur jag ska prata med honom om detta utan att han tar det fel?  

Jag har aldrig träffat en så intensiv kille. Pls help  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-10 13:00
    "Kille som är På" skulle det stå i rubriken

• Svar på tråden Kille så är PÅ
  • 123

Jag har haft ett par dåliga erfarenheter så när jag läser detta tänds mina varningslampor. Men, som sagt, jag har dåliga erfarenheter och är därför kanske inte helt objektiv.
    Börja med att prova hur han reagerar/agerar om du säger nej till förslag på att ses för att du behöver vila och bara vara själv hemma.
    Nämn då även att du behöver en del egentid och se om han fattar hinten. Kanske behöver det inte bli en stor grej?

• Pimpinellan

Det ringer varningsklockor även här så ta det lugnt fr allt i världen! Hetsa inte fram nåt du sen inte kan genomföra. Och paus från varann det bara måste man ha. Det är varken sunt eller attraktvit att vara för på. Man måste ha ett eget liv också,göra saker på egen hand,kunna vara ensam. Kan han inte det är det bara lämna,han kommer kväva dig totalt.

• Aneia

Varningsklockor ringer här också...Råder dig att ta det lugnt!

• Anonym (??)

Lite nyfiken bara... varför är det "varning" på det hela?? Typ att killen skulle vara svartsjuk, kontrollerande osv..eller vad? Förstår inte riktigt.

• 123
    Anonym (??) skrev 2013-05-10 14:07:21 följande:
    Lite nyfiken bara... varför är det "varning" på det hela?? Typ att killen skulle vara svartsjuk, kontrollerande osv..eller vad? Förstår inte riktigt.

Ja, för mig har det varit precis så. Jag blir därför alltid lite extra vaksam om någon är väldigt på. 
  • Anonym (??)
    123 skrev 2013-05-10 14:18:11 följande:

Ja, för mig har det varit precis så. Jag blir därför alltid lite extra vaksam om någon är väldigt på. 
    ok då förstår .
    undrade först vad ni menade..
    för mitt ex var oxå jätte jätte på i början... men han var allt annat än det där... världens teddybjörn... för snäll, t.om mesig..
  • Anonym (kvävd)
    Anonym (??) skrev 2013-05-10 14:50:38 följande:
    ok då förstår .
    undrade först vad ni menade..
    för mitt ex var oxå jätte jätte på i början... men han var allt annat än det där... världens teddybjörn... för snäll, t.om mesig..
    Min är nog mer åt ditt ex håll. Kan tänka mig att han är väldigt osäker på sig själv(?) och kanske är rädd att bli lämnad eller nåt. Ingen aning. haha. Känner mig bara så himla jagad.

Men jag vill samtidigt inte bli av med honom helt för han är ju SNÄLL. 

Ah jag vet inte.

Skrev ett lite sms idag om vi kunde backa några steg och ta det lite lugnt och han verkar ta det ganska okej men frågade direkt om vi kunde ringa och prata med varandra lite senare, plus 10 andra sms om att han sakna ,mig.....

Jag vet inte jag....

• Aneia
    Anonym (??) skrev 2013-05-10 14:07:21 följande:
    - har varit så här med. Lite gulligt i början men blev otäckt till slut...
  • Anonym (Linda)

Konstigt, för i trådar där tjejen skriver att killen inte svarar på SMS direkt eller inte hör av sig på 2 dagar, ja då är det fel på killen, för är en kille intresserad så beter han sig inte så. Eller så är det OK för en tjej att vara på hela tiden och killen ska rätta sig efter henne, och är killen på hela tiden och tjejen inte gillar det så ska killen rätta sig efter henne. Jag förstår varför vissa har svårt att hitta en partner.

• kk kk
    Anonym (Linda) skrev 2013-05-13 09:15:23 följande:
    Konstigt, för i trådar där tjejen skriver att killen inte svarar på SMS direkt eller inte hör av sig på 2 dagar, ja då är det fel på killen, för är en kille intresserad så beter han sig inte så. Eller så är det OK för en tjej att vara på hela tiden och killen ska rätta sig efter henne, och är killen på hela tiden och tjejen inte gillar det så ska killen rätta sig efter henne. Jag förstår varför vissa har svårt att hitta en partner.
    hehe, visst är det kul.

om man skriver lite för sällan så är man inte så intresserad och nog bara ute efter sex.

om det är lite för ofta så är man kontrollerande och svartsjuk.

det blir liksom aldrig rätt för vissa kvinnor  
  • Anonym (Linda)
    kk kk skrev 2013-05-13 09:40:32 följande:
    hehe, visst är det kul.

om man skriver lite för sällan så är man inte så intresserad och nog bara ute efter sex.

om det är lite för ofta så är man kontrollerande och svartsjuk.

det blir liksom aldrig rätt för vissa kvinnor  
    Man skulle ju kunna ha skriva in dessa uppgifter i sin profil när man nätraggar. Hur ofta man SMS.ar, inom vilket tidsintervall man förväntas svara osv. Så blir ingen besviken.
  • kk kk
    Anonym (Linda) skrev 2013-05-13 09:46:56 följande:
    Man skulle ju kunna ha skriva in dessa uppgifter i sin profil när man nätraggar. Hur ofta man SMS.ar, inom vilket tidsintervall man förväntas svara osv. Så blir ingen besviken.
    lycka till med att få en kvinna att skriva nåt användbart i en profil.

kvinnor gillar att resa och äta mat på restauranger. och ibland tycker de om att gå evighetslånga promenader i museum på söndagsmornar och titta på väldigt gamla grejer på väggarna.

om man vill ha en hook, så man kan skriva till henne, nåt som är speciellt för den tjejen, så får man ofta titta på bilderna i bakgrunden och hitta nåt. annars blir.

"jaha, du är en sånd där tjej som äter mat och tycker om resor"  
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Linda) skrev 2013-05-13 09:15:23 följande:
Svar på tråden Kille så är PÅ