• Anonym (Snabba ryck)

25-års present till någon man inte känner, tips?

Jag vill ha tips på något man kan köpa till en kille som fyller 25år och som man bara är bekant med, men inte känner så väl. Gärna något som inte är så dyrt. Vi blev lite hastigt inbjudna på fika på söndag och jag avskyr att komma tomhänt, speciellt vid en födelsedag.

Förslag någon?

• Svar på tråden 25-års present till någon man inte känner, tips?
  • Dotse

En vinflaska? Finns ju i alla prisklasser.

• Anonym (Snabba ryck)

Dom är alldeles nyblivna föräldrar, så något med alkohol kändes inte aktuellt i nuläget. Annars hade det kanske varit något, tror dock inte han är så stor vindrickare. Bra förslag ändå!

• Dotse

Ok. En shysst olivolja modell finare?

• Tonårsmamman1
    Anonym (Snabba ryck) skrev 2013-05-10 14:59:33 följande:
    Dom är alldeles nyblivna föräldrar, så något med alkohol kändes inte aktuellt i nuläget. Annars hade det kanske varit något, tror dock inte han är så stor vindrickare. Bra förslag ändå!
    Alltså, vinet måste inte drickas omgående. 

• Anonym (Grillset)

Klassiker: en grill "kokbok" och en engångsgrill.
    Känns aktuellt nu när det snart är sommar.

• Anonym (Snabba ryck)
    Tonårsmamman1 skrev 2013-05-10 15:02:23 följande:
    Det är jag fullt medveten om, men jag tycker inte det känns som en speciellt rolig present att ge nyblivna föräldrar. Det kan bero på att jag själv inte dricker alkohol alls kanske. Dessutom tror jag inte varken han eller hans fru är några som brukar dricka vin som sagt. Vi har träffats vid middagar och festligheter och ingen av dom har någonsin druckit vin då.
    Dotse skrev 2013-05-10 15:01:09 följande:
    Ok. En shysst olivolja modell finare?
    Det kanske kunde vara något, tack :)

• Anonym (Snabba ryck)
    Anonym (Grillset) skrev 2013-05-10 15:03:08 följande:
    Klassiker: en grill "kokbok" och en engångsgrill.
    Känns aktuellt nu när det snart är sommar.
    En kokbok lät som en bra idé :) Grill har dom dock redan, så tror inte att en engångsgrill kommer till användning hehe
  • Anonym (Grillset)
    Anonym (Snabba ryck) skrev 2013-05-10 15:05:48 följande:
    En kokbok lät som en bra idé :) Grill har dom dock redan, så tror inte att en engångsgrill kommer till användning hehe

Vi har också grill hemma men ibland köper jag engångsgrill för att ta med till badplats, park osv....

Men annars vet jag att per morbergs kokbok brukar vara populär bland unga killar...
  • Anonym (a)
    Tonårsmamman1 skrev 2013-05-10 15:02:23 följande:

• Anonym (Snabba ryck)

En kokbok får det bli!

Jag kommer undvika alkoholen. Vill dom dricka alkohol, imorgon, om en månad eller om ett år, så får dom köpa den själva.

• Anonym (Grillset)
    Anonym (Snabba ryck) skrev 2013-05-10 15:19:16 följande:
    En kokbok får det bli!

Jag kommer undvika alkoholen. Vill dom dricka alkohol, imorgon, om en månad eller om ett år, så får dom köpa den själva.

Blev han glad då? vilken kokbok köpte du?
  • Anonym (Snabba ryck)

Det blev ingen kokbok. Det blev en fin påse med lite olika kaffeblandningar och gottis i från en en liten lokal butik och det blev väldigt uppskattat :)

Svar på tråden 25-års present till någon man inte känner, tips?