• swedemom

bostadsportal.se... bra-dåligt?

är bostadsportal.se en ok förmedling, tänkte kolla här om någon har erfarenhet...bra eller dålig?

Tack!! 

• Svar på tråden bostadsportal.se... bra-dåligt?
  • bustjejen

Bostadsportal fungerar bra. I alla fall enligt min åsikt som hyresvärd. Det är ganska många hyresvärdar som använder bostadsportal. Den andra siten har jag inte hört talas om.

• petelka

Hej,

Jag kan ger mycket dålig betyg. Anmälde mig med att pröva i 5 dagar för 19 kronor. Enligt deras policy om man inte säger upp sin abonnemang debiteras automatiskt från ditt konto 249 kronor för ny abonnemang. Det gjorde jag redan nästa dag efter min första abonnemang. Ändå tog dem 249 kronor från mitt konto. Detta är stöld. Akta  er för detta företag.

Stöld
  • swedemom
    petelka skrev 2013-07-22 08:17:12 följande:
     Hej,

Jag kan ger mycket dålig betyg. Anmälde mig med att pröva i 5 dagar för 19 kronor. Enligt deras policy om man inte säger upp sin abonnemang debiteras automatiskt från ditt konto 249 kronor för ny abonnemang. Det gjorde jag redan nästa dag efter min första abonnemang. Ändå tog dem 249 kronor från mitt konto. Detta är stöld. Akta  er för detta företag.

jag hittade en bostad på annat håll, du kan alltitd kontakta banken -visa mc etc och dom bör returnera köpet åt dig!! lycka till!!!
  • Akta på den sida

Akta!
    Alla annonser från blocket eller Stockholm Bostadsförmedlingen...
    På så sätt kan jag själv söka en lägenhet

• swedemom
    Akta på den sida skrev 2013-09-14 10:54:49 följande:
    Akta!
    Alla annonser från blocket eller Stockholm Bostadsförmedlingen...
    På så sätt kan jag själv söka en lägenhet
    vi hittade fakiskt en bostadsrätt just på blocket, (fast genom mäklarfirma), bara några dagar efter vi landat i sverige hittade vi annonsen och hade sån himlans tur...efter MYCKET MYCKET MYCKET om och men och tjafs med ALLA banker lyckades vi ordna lån trotts alla odds och flyttade in för en månad sen:)
  • Hung tran

Jag vill hyra en lagehet ca2a i central Eskilstun. Om nogon kan hjalpa mig fixa . jag bjuder pa 5000 kr. Tl 0704006888

• JKSAS

Bostadsportal är en BLUFFsite, de tar betalt för att låta dig kontakta annonsörer, men i själva verket visar de bara en länk, till andra portaler, där du också måste registrera dig, och som också tar betalt.
    Total bluff!
    De försöker dessutom vägra pengar tillbaka trots att jag ångrade köpet 16 minuter efter betalning, då de påstår att jag avtalat bort ångerrätten, se nedan svar:

Angående ångerrätt så står det såhär i våra villkor som man måste godkänna innan man köper ett paket hos oss:

Ångerrätt:

Du har laglig rätt att ångra ett köp inom 14 dagar som börjar löpa omedelbart efter det att du har beställt en tjänst och mottagit information om ångerrätten samt avtalsvillkor. Du har dock inte ångerrätt om tjänsten har påbörjats med ditt samtycke.
    BostadsPortal.se:s tjänster träder i kraft i det ögonblick betalningen är genomförd. När du genomför betalningen så ger du alltså ditt samtycke till att tjänsten har påbörjats och därmed upphör ångerrätten att gälla.

Du har alltså tyvärr ingen rätt att få tillbaka pengarna från ditt köp.

Återkom gärna om du har fler frågor!

Med vänliga hälsningar, Henrik

Kundtjänst
    BostadsPortal

• JKSAS

Bostadsportal är en BLUFFsite, de tar betalt för att låta dig kontakta annonsörer, men i själva verket visar de bara en länk, till andra portaler, där du också måste registrera dig, och som också tar betalt.
    Total bluff!
    De försöker dessutom vägra pengar tillbaka trots att jag ångrade köpet 16 minuter efter betalning, då de påstår att jag avtalat bort ångerrätten, se nedan svar:

Angående ångerrätt så står det såhär i våra villkor som man måste godkänna innan man köper ett paket hos oss:

Ångerrätt:

Du har laglig rätt att ångra ett köp inom 14 dagar som börjar löpa omedelbart efter det att du har beställt en tjänst och mottagit information om ångerrätten samt avtalsvillkor. Du har dock inte ångerrätt om tjänsten har påbörjats med ditt samtycke.
    BostadsPortal.se:s tjänster träder i kraft i det ögonblick betalningen är genomförd. När du genomför betalningen så ger du alltså ditt samtycke till att tjänsten har påbörjats och därmed upphör ångerrätten att gälla.

Du har alltså tyvärr ingen rätt att få tillbaka pengarna från ditt köp.

Återkom gärna om du har fler frågor!

Med vänliga hälsningar, Henrik

Kundtjänst
    BostadsPortal

• DavidE

Har också dålig erfarenhet med sidan! En familjemedlem som var utomlands hade hittat sidan, och för att kunna söka en annons ville de ta 29kr betalt. Fyra månader senare så upptäckte jag avdrag från mitt konto som jag inte känner igen, de hade dragit fyra stycken månadsbetalningar på 279kr styck.  Det var väldigt otydligt att det skulle vara ett abonnemang och inte en engångskostnad! Rekommenderas inte!

Svar på tråden bostadsportal.se... bra-dåligt?