• Mera76

    BF Jan-14 (dec-13?) Blekinge

    Fick igår reda på att jag plussat via ett tidigt gravtest!! Hade varit kul/bra o samtala med andra i närheten som nyligen plussat. Jag har 3 barn tidigare, men yngst är 9 år, och detta är med annan sambo :) känns som nytt igen...

  • Svar på tråden BF Jan-14 (dec-13?) Blekinge
  • ReSi82

    Hej. Ja det skulle va roligt att ha kontakt med andra. Plussade igår oxå 😀, gjorde ett nytt test i morse igen för att va på den säkra sidan och det var sant. Jag är gravid, väntar nu mitt tredje.

  • Mera76

    Hej! Vad kul!! Såhär i början är det bara ett väntande, och jag vill att 12 v ska gå så man kan släppa ut nyheten mer officiellt . Vad jag har räknat ut så bör mitt BF vara runt 13/1. Vilket datum har du om du räknar efter?

  • ReSi82

    Ja det är en väldig väntan fram till v 12. Om jag räknat rätt så är min bf runt den 17 jan.

  • Mera76

    Lagom emellan ju! Skönt att inte ha blöjbsrn när det kommer bebis tycker jag! Har du kännt av än några gravsymptom/cravings mm? Själv är jag vrålhungrig mest hela tiden. Blir inte mätt :/ och om det gått för lång tid sedan jag åt mår jag illa! Har även växtvärk i livmodern och öm i brösten..

  • ReSi82

    Ja några symtomer har jag, det värsta e ömmande bröstvårtor, lite ont i magen oxå. Ingr illamående än. Peppar peppar ... Vart va det du bodde? Själv bor jag i Gnesta i Sörmland. Såg nu att du skrivit Blekinge, hoppas vi kan prata i alla fall 😉.

  • Mera76

    Karlskrona i blekinge... Roligt att prata med andra som bor nära eftersom man kanske kan ses då... Men man får ut en del genom diskussioner här ändå såklart!!

  • feamin

    Hej!

    Fick också ett pluss häromdagen. Något chockad kan jag säga! Det var väl inte helt planerat, men jag är super glad! :) Vi fick missfall  i v.13 nyårsafton, efter det dröjde det ett tag innan mensen kom tillbaka och vi bestämde oss för att testa igen på allvar till sommaren.

    Häromdagen tyckte jag att det ömmade lite ovanligt mkt i tuttarna och då slog tanken mig att det borde kommit en mens ett par dagar tidigare. Iväg till apoteket och köpte ett test. Och där var plusset! :)  Vi blev givetvis jätte glada. Men iom incidenten om missfall förra gången så vågar man inte hoppa av lycka än...

    Jag har lite svårt att räkna ut bf eftersom min mens inte har varit regelbunden sen missfallet. Och att jag har svårt att exakt säga vilken dag mens och äl kom... Men jag skulle tippa på i mitten/slutet på januari...

     

  • Mera76

    Härligt feamin!! Då får väl ett framtida UL bestämma BF :) har du barn innan? Bor i blekinge?

  • feamin

    Nej, jag har inte barn sedan innan. Så det är spännande. :) Jag bor i Skåne, så blekinge är ju nästgårds. ;)

Svar på tråden BF Jan-14 (dec-13?) Blekinge