• Sosan72

Stockholmare! Ge oss era bästa "var-man-äter-tips"!

Vi ska ner en sväng till huvudstaden och kika på Bon Jovi den 24:e. Vi kommer att bo centralt (vid Tegnérlunden) och knalla runt en del på stan. Vårta lilla hotell har inga måltider, så vi kommer ju att behöva käka ute en del - frukost, lunch och middag i alla fall. Vi kommer att stanna i tre dagar, så variation skulle inte sitta helt fel.

Har du nåt bra tips på var vi kan äta gott till en hyfsad penning? Visst, McDonalds och Burger King i all ära, men nja, liiiite roligare och mer hälsosamt hade inte varit dumt! Tungan ute

Finns det nåt mysigt ställe med god mat (och billig öl!) du kan tipsa om vinner du en guldstjärna och våran eviga tacksamhet! Glad

Ha det bra och Rock On!

• Svar på tråden Stockholmare! Ge oss era bästa "var-man-äter-tips"!
  • Sosan72

Men, snälla ni, är ni alla ute och äter nu? Flört

• Rottiss

Jag tycker Vapiano är jättegott! Strandbryggan och Josefinas är också gött att käka på nu i sommartider.

• Emelie 1987

Vad gillar ni för mat? Restauranger finns det ju gott om. :) 

En man, två barn, tre älsklingar
  • Sosan72

Ja, vi är tre vuxna som äter lite allt möjligt, vi gillar god mat helt enkelt! 16-åringen kan vara lite kräsen, typ kött, gratäng och sås är festmat. Foten i munnen Men tja, han får väl härdas lite! Haha...

Skulle vara kul att testa nåt annorlunda, däremot Sushi går bort för i alla fall mig, så helst inte det. Men annars - shoot!

• Sosan72

Visst, restauranger finns det gott om! Det skulle bara vara så skönt för en gångs skull att slippa ödsla en massa tid på att leta sig fram till ett ställe som verkar schysst. Vi vet ju hur vi är, kan lätt gå 30-45 min. innan vi har bestämt var vi ska äta! Tyst

Och nu då vi har lite begränsat med tid hade det varit så skönt att bara kunna säga "dit går vi!". Klart! Skål

• Emelie 1987

Förstår precis hur det är, hos oss är det likadant nämligen. :D Och det slutar ofta med att vi går till Kungshallen och äter där, eftersom vi till slut i alla fall inte kan enas.
    Men om det är vid Tegnérlunden ni ska bo så är Drottninggatan proppfull med restauranger. Jag kan rekommendera Café Nuno, Rolfs Kök, Grill och Inferno. Finns också thai- och kinarestauranger i närheten, men dem har jag inte testat, förutom Pekingmormors Dumpleria. 
    Vill ni äta italienskt på ett väldigt enkelt och annorlunda sätt så har Vapiano fyra restauranger i stan, adresserna till dem finns på www.vapiano.se. Men de godaste pizzorna i Stockholm äter ni hos Agaton på Västerlånggatan i Gamla Stan.

• M i l l a n

Mitt tips är att gå och äta Libanesisk mese (typ som spanska tapas) Jag gillar restaurang Tabbouli som har 3 restauranger, söder, Kungsholmen och city. Maten brukar tilltala dom flesta. Ta avsmakningsmenyn med grillmix. Supergott :)

• Emelie 1987

Jag tror bestämt att jag har ätit meze på ett ställe på Östermalm också. Gott!

• Sosan72

Oj, vad många bra svar jag fick! Tusen tack till er!

Jag ska skriva ut en lista med alla ställen på, så är det bara att håva upp den då vi är där nere, blunda och peka. "Den blev det nu!" Glad Enkelt som en plätt, ju.

• ladybird

Bästa restaurangen!! I hela stan! Skrattande alla kategorier...

Shanti softcorner

Södermalmsallen 34
    118 28 Stockholm
    Tel: 08 - 643 97 00

Bra priser och grym indisk mat! 
    Sen gillar jag Thairestaurangen
    KOH PHANGAN
    Nybrogatan 8 114 34 Stockholm
    KOH PHANGAN
    Skånegatan 57 116 37 Stockholm
    De har rätt häftig inredning i restaurangen. Man sitter liksom i olika fordon eller under tak och så mitt i middagen börjar det regna. Lite kul med barn faktiskt.

Vapiano är bra mat (om man väljer rätt kock) men lite bökigt om man är en familj och vill äta olika typer av rätter. Man måste nämligen stå i olika köer och vänta på att de lagar maten åt en då.    

• johannawe

Koh phangan e en av mina favoriter med, men tips att boka bord alt komma en timme före tänkt tid för det brukar nästan alltid vara
    kö där. Nem nem quan på åsögatan är även den en favoritrestaurang med vietnamesisk mat. Lämpligt att boka bord där med om det är fre eller lör ni ska dit

• millan darling

Grill är gott men kan ganska lätt bli pricey. Ligger nära Tegnérlunden. Glöm inte boka bord =)

• Sosan72

Åh, jäklar! Nu kom ni igång! Cool

Hur ska vi hinna med allt, nu vill jag ju bara knalla runt och äta hela tiden vi är där!?! Jag skiter högaktningsfullt i shopping och whatnot! Flört

Ojoj, detta ska bli skoj! Tack för alla fina tips!

• millan darling

Finns en del kul ställen på Norrmalm och lite hippare ställen på Söder som inte är så dyra, typ Kvarnen. Men Grill är som sagt trevligt om ni är en familj som ska ut och äta.

• Duckan

Chez Betty, Tennstopet, Tranan, Grill, Melanders alla på er sida stan vid Tegnér.

• Mimmi W

Bl.a koh phangan som någon annan redan skrivit. En ni verkligen inte får missa, enligt mig då, är den italienska restaurangen primo ciao ciao i odenplan. Helt sjukt vad det är gott!

Svar på tråden Stockholmare! Ge oss era bästa "var-man-äter-tips"!