• Anonym (?)

Flagyl + alkohol

Tagit flagyl i två dygn hittills. Senaste tabletten runt åtta imorse.

Ingen chans i världen att jag kan dricka ikväll? Beror det på hur mkt man dricker hur dålig man kan bli? Hur stor är risken att man faktiskt blir dålig? Hur fort märker man om man blir dålig? Kan man dricka lugnt och börja känna av det så man kan sluta i tid, eller smäller det till när som helst?

• Svar på tråden Flagyl + alkohol
  • Philippa

Du ska absolut INTE dricka alkohol när du äter Flagyl.....

• frappa

Nu har jag inte läst om flagyl i fass.
    Men står det där att man inte ska blanda alkohol, så ska du verkligen undvika alkohol.
    Det är annars rätt få antibiotikum som har varning om alkohol.
    Så dessa brukar de vara fritt fram för.

Tandinfektion eller du varit opererad?
    Sen ser jag att det verkar som att flagyl ar en antabus liknande effekt, står så här.
    "Användning av Flagyl med mat och dryck

Om alkohol intas under pågående Flagylbehandling kan reaktioner som illamående, huvudvärk, förhöjd puls och värmekänsla uppträda. Alkoholförtäring bör därför undvikas under behandlingen och minst en dag efter avslutad Flagylbehandling."

Låter inte speciellt dödligt, men inte heller så trevligt.

• Anonym (dr No)

Flagyl ger en antabusliknande effekt när man dricker alkohol. Som någon skrev, du kommer att spy tarmarna ur dig. Kan du inte avstå alkohol under de dygn du äter din antibiotika kanske du borde se över dina alkoholvanor.

• Anonym (?)
    Anonym (dr No) skrev 2013-05-11 18:23:51 följande:
    Flagyl ger en antabusliknande effekt när man dricker alkohol. Som någon skrev, du kommer att spy tarmarna ur dig. Kan du inte avstå alkohol under de dygn du äter din antibiotika kanske du borde se över dina alkoholvanor.

Jag bör definitivt se över mina alkoholvanor, men denna gången avstod jag iaf tillslut.
  • sina

Jag tabbade mig när jag åt flagyl och drack ett halvt litet glas vin. Fy fan vad kass jag mådde.

Svar på tråden Flagyl + alkohol