• 4 prinsar

Försöker få barn trots endo

Hej jag fick förra veckan reda på att jag har endometrios vilket jag knappt visste vad det var.Jag har tre barn som blivit till direkt och gjort två aborter,så jag har alltid haft lätt att bli gravid.Nu har vi försökt sen nov 12 och fått två tidiga mf.Blöder stora klumpar vid varje mens  som jag nu förstått beror på endo.Den sitter dumt till.på livmoderväggen där ägget ska fästa.Så den sitter ju inte så bra till ur den synvinkeln.Men hon tyckte vi skulle försöka lite till för det kunde gå....Hur stora är oddsen?Någon som har ungefär som mig?

Liam020702Elliot050329Mio080703
  • Svar på tråden Försöker få barn trots endo
  • FaithHopeLove

Hej. Jag har haft Endometrios i många år, började redan försöka få barn på egen hand vid 18 års ålder. men det funkade inte. Läkarna sa hela tiden att det skulle gå, nu har jag gjort Ivf 3 ggr utan resultat. :( igår skulle jag ha fått tillbaka ett Långtidsodlat ägg, men fick tråkigt besked om att äggen stannat av och det blev ingen insättning. Läkaren sa att Endometrios Kommer även när man har ägglossning och att den kunde förstöra det mesta. Hon sa att de var en trolig sak till vrf äggen stannade. Sen beror det förstårs var man har endometrios. Men för min del tror jag att de är kört, även på det vi ska testa efter sommaren. Kram till dig, och jag hoppasdu lyckas!

• 4 prinsar

ja mina äggstockar är inte drabbade alls utan där ser allt bra ut o överallt utom livmoderväggen som hade som ett täcke över sig men vi hoppas det kan slinka in nåt ägg o fästa iaf.

• Siri29
    3 härliga killar skrev 2013-05-14 19:32:30 följande:
    ja mina äggstockar är inte drabbade alls utan där ser allt bra ut o överallt utom livmoderväggen som hade som ett täcke över sig men vi hoppas det kan slinka in nåt ägg o fästa iaf.

Hur fick du reda på att du har endo?

• 4 prinsar

Genom en gynundersökning för koll av mitt myom.Då såg dom det.Men nu är jag spontant gravid o är i v.8 så det gick så bra så.

• Siri29

Jaha, på dig upptäcktes det alltså  på ultraljud? Får jag skicka ett personlgit meddelande till dig?

• 4 prinsar

ja upptäcktes på vul i maj då vi kollade myomet,ja skicka meddelande

Svar på tråden Försöker få barn trots endo