• Linneaemma

gå ner 10-15 kg på 1,5 månad.

Ja, jag ska gå rakt på sak. När jag ställer mig på vågen om lite mer än en månad så MÅSTE jag väga minst 10kg mindre. Är 175 och väger 85. 
    Jag vet att det inte är hälsosamt och att jag borde äta och träna rätt, vet även att jag kommer gå upp allt igen sen.
    Orkar inte gå in på saken som gör mig så tvungen att gå ner i vikt, men det är i alla fall väldigt viktigt, och jag har inget val.
    Hur ska jag göra? är det möjligt? måste jag grovbanta för att förlora så pass mycket vikt?

• Svar på tråden gå ner 10-15 kg på 1,5 månad.
  • Niju

Ut och jogga :) min sambo har gått ner 4 kilo på en vecka bara genom att ge sig ut på en nästan 5 km runda...han äter som vanligt.

• livetoday

Googla på Fitnessfighten

• carhe

Om du kör en strikt Cambridgediet så går du ner! Det är tufft och du måste vara helt frisk för att göra det. Mycket viktigt att du följer Cambridgekonsulentens instruktioner. Framförallt att dricka tillräckligt. Som sagt tufft, men det fungerar.

• Lisastina

hej ts, här är en kalkyll:

1 kg motsvarar 7 000 kcal. 
    10 kg motsvarar 70 000 kcal. som du alltså " har i lager" och behöver göra av med
    Du har 45 dagar på dig
    70 000 delat på 45 = ca 1 500 kcal per dag skall du göra av med från ditt "lager"

En kvinna som skall bibehålla sin vikt behöver kanske 2000 kcal/dag.  Skall du bara minska på maten så blir det nog svårt: att hålla sig mätt på de 500 Kcal om dagen du får tillföra är svårt och inte hälsosamt. Alltså, inte bara svårt utan överjävligt, du kommer vara galen av hunger. 

(Det talas ofta om att man inte får äta för lite för att då tror kroppen att det är svält och sänker förbränningen. Det är oftast inte sant eftersom bantning oftast går ut på att dra ned till kanske 1200 Kcal per dag. Men 500 är faktiskt svält på riktigt! )

Så bränna mer, är nog enda vägen! Tyvärr. Jag har bantat 11 kg, det var inte kul, så jag lider med dig!Men hoppas att du lyckas eftersom det ju verkar vara något viktigt som står på spel. 

• boki

Jag har gått ner 2,5kg den här veckan genom att byta ut dom flesta målen mot 
    shakes/soppor.

Har tidigare gått ner ca 30kg med den här metoden och ska nu kapa dom sista tio ;) 

• Johan75

Gå långa, långa, långa promenader varje dag. Minst två timmar, gärna fem. Ät så lite det bara går och minimera kolhydrater. Antar att du kommer behöva lite tillskott i form av vitaminer och dylikt. Risken för att bli sjuk är också rätt stor.

Behold, i come as a thief.
Svar på tråden gå ner 10-15 kg på 1,5 månad.