Tips på billig mat för 30-års fest/maskerad!!
Hej!
Jag skulle behöva tips på "billig" mat att bjuda på inför en 30-års fest med maskerad som tema. Det är min sambo som fyller år och tillsammans med hans ena syskon håller vi på att planera en riktig överrasknings fest. Vi har datum, nu planerar jag menyn då vi ska vara hos någon annan och vi alla ska hjälpas åt. Det ska vara enkelt, gott och billigt, vi blir runt 15-25 pers. Vi pratade om att grilla men att alla då kan ta med sig vad de vill till själva grillen. Kan man be folk ta med eget kött eller tror ni man kan komma undan relativt billigt om man står för det själv?
Jag har en som har erbjudit sig att vara "kocken" den kvällen och hjälper gärna till med någon sås eller dylikt som jag inte är så bra på.
Jag funderar på hasselbackspotatis till själva köttet, tror ni det blir bra? och så givetvis så gör man en god sallad till de..
Sen är det detta med efterrätt, vad kan man bjuda på där som då många kan gilla men som inte kostar skjortan?
Jag behöver lite tips på:
* Mat för ett gäng hungriga karlar med då deras kvinnor som sällskap :)
* Efterrätt som är simpel,helst inga bär eller nötter och inget färdig blandat som chokladpudding.
* En sallad
Tack på förhand!