När får jag min lön?
Är timanställd . 3:e maj skrev jag på avtalet och började jobba 5:e maj ,när får jag min lön? Står inget om det på avtalet. Får jag det som de andra anställda alltså 25/26 maj ? eller blir det 26 juni?
Är timanställd . 3:e maj skrev jag på avtalet och började jobba 5:e maj ,när får jag min lön? Står inget om det på avtalet. Får jag det som de andra anställda alltså 25/26 maj ? eller blir det 26 juni?
Slutet på juni tror jag
Nu är det några år sedan jag gick som timvikarie, så det kan ha ändrats. Men jag fick alltid lönen månaden efter, så i ditt fall får du den första isåfall den 25-26 juni
Är timanställd för första gången därav frågan, vet ni varför en timmare får sin lön månaden efter?
Hm. Själv är jag fast anställd, men kom tillbaka från mammaledighet 1:a april. Fick till min förvåning ingen lön i april, och när jag frågade min chef påstod hon att vi har eftersläpande lön, vilket innebär att jag får lön först nu i maj. Det känns konstigt, för när jag började inom företaget var det inte så, jag fick min första lön samma månad som jag började, så detta måste de ha ändrat på i smyg utan att informera de anställda.
Vad jag har hört/lärt mig så får man alltid lönen månaden efter som timanställd eftersom du är just timanställd och dom då beräknar dina timmar. Så det du jobbar i maj får du 25,26,27 juni beroende på vilket datum din arbetsgivare har löneutbetalning.