• Anonym (addict)

Porr och sviktande potens?

Hej!
    Jag har ett problem som jag inte har insett förrens på senare tid. Jag tittar på porr, och har gjort LÄNGE!
    Nu är jag 26 år gammal och jag har använt porr som ett enkelt hjälpmedel vid en runk, det har bara blivit en vana(eller ovana) som jag inte har tänkt speciellt mycket på. Även när jag inte varit speciellt kåt så har jag satt på datorn och porrat, bara av ren tristess.
    Jag har sedan 4 år haft regelbunden sex med en tjej som jag tycker mycket om, sexet har fungerat bra trots att jag kollat på porr under tiden vi har träffats. Men de senaste två månaderna har min kuk strejkat många gånger när vi ska ha sex. Jag har inte haft speciellt stor lust heller för den delen och allt det här känns väldigt ovant för mig eftersom jag alltid varit hård som sten och har kunnat fått upp den utan problem.
    Jag har tidigare hört om att man kan få potensproblem om man tittar mycket på porr men eftersom jag har varit hård ändå trots all porr så har jag inte ansett att det gäller mig, förrens nu. Jag har fått lite smått prestationsångest också tack vare det här, jag vill ju göra bruden glad! Det är inge roligt att ha ett hett förspel och när man väl ska blötlägga lansen så viker den sig.

Kan det verkligen ha med porren att göra? Varför börjar det strejka nu helt plötsligt?
    Hur som helst har jag bestämt mig för att lägga av med porren helt, är inne på 1 vecka utan. 
    Är det fler som har erfarenhet av detta? Och kan det gå så långt att det blir "för sent" att lägga av och att kuken strejkar permanent?  

• Svar på tråden Porr och sviktande potens?
  • Anonym (En Anders)

Det sitter bara i huvudet och då är det knappast permanent. Fortsätt runka men gör det även långsamt och utan porr. Det kan tyckas torftigt men det om något tvingar tilbaka huvudet till vad du håller på med, även när du sexar med tjejen sedan.

• Anonym (addict)

Runka långsamt? Ja det låter torftigt, skulle ju ta år innan jag kommer :) men men jag får väl testa

• Anonym (Man30)

Jag är själv periodare, onanerar oftast utan porr vilket stimulerar min fantasi. Så länge man kan ha koll på vad man gör tror jag inte att porr är så skadligt som vissa påstår. Permanent är det definitivt inte. Jag gillar att ha kontroll på det jag gör och känner att porr är den lata vägen ut. Det du ser är skitsnygga brudar med perfekta kroppar framför dig när du onanerar, och perfekta analscener som man bara skulle drömma om (eller se på porrfilm) och sedan blir du belönad när det går för dig. Det är bara det att du inte gjort jobbet av att ragga upp alla dessa underbara slynor.
    Sedan kanske man blir undermedvetet kräsen. Det är inte farligt att sluta titta på porr och sluta att onanera några dagar. Jag rekommenderar att sluta upp med porren och sedan onanera när du är KÅT, inte bara på rutin. Det kommer kännas underbart att sitta i sängen och titta på dig själv och fantisera om hur hårt du skulle ta din flickvän eller grannen när du onanerar. Känns mycket bättre för mig i alla fall! 

Svar på tråden Porr och sviktande potens?