• Anonym (Fin i håret)

Hair city i Gävle, klipper dom bra?

Det undrar jag som fått en tid där på fredag...

Är livrädd att få mitt hår sönder klippt hos en oproffsig frisör eftersom jag har haft oturen att få mitt hår förstört hos en frisör som kallar sig för proffs och bäst i stan...men mig klippte frisören hel konstigt och slarvigt och oproffsigt...vart riktigt illa och gick inte att rätta till... 

Så nu letar jag en ny frisör för det är dax att klippa sig igen som jag hoppas jag har bättre tur med...men det blir en chansning eftersom jag inte vet något alls om Hair City (ligger i 9:an) och den nya tjejen som ska klippa mig, den jag hade pratat med och visat upp mig för har slutat nu.

Så jag vet inte om jag törs klippa mig där och chansa så här...jag har ju redan haft sån otur...

Så snälla kanske någon här känner till frisören och kan ge mig omdömme fanns inget på nätet om dom.

Jätte tacksam för svar...

• Svar på tråden Hair city i Gävle, klipper dom bra?
  • Anonym (Fin i håret)

*puffar lite*

• Dupis

Ingen aning där, men på Drottningsalongen är det bra :)

• alli01

Jag har klippt mig där en gång och aldrig mer! Var visserligen flera år sen, så dom kanske är bättre nu? Håller med om att drottningsalongen är bra, jag är stammis där nu :)

• miqkaela

Har klippt mig där 1 gång (förra året), men vart missnöjd med frisyren som inte alls blev som jag ville & beskrev att jag ville ha den.

Rekommenderar också Drottningsalongen   Skrattande

• Anonym (Fin i håret)

Oj då...vilken tur att jag frågade här först... vart ligger drottningsalongen?...

• Anonym (Fin i håret)

Tack för era svar...

Kikade på deras hemsida på några bilder...och undrar om dom liksom sågar ut håret väldigt med saxen om ni förstår hur jag menar...är lite rädd att det bara ska bli stripigt klippt... vill ha en flikig och uppklippt frisyr men ändå med lite skarapa kanter om ni förstår hur jag menar...är så rädd att det ska se nött och slitet ut när dom sågar ut det...

Hittar inte så bra inne i stan heller så jag vet inte riktigt vart det ligger...är det i centrum?

• Almare

De gör som du ber dem att göra Förklara vad du är ängslig för, det är deras jobb att lyssna. Leta kanske rätt på en bild som du har som "mål" så att ni visualiserar samma sak.

Jag har varit väldigt tydlig med att det inte får skäras i mitt hår, utan att de nedre topparna ska vara rakt avklippta. Överhåret däremot är uppklippt, urklippt och flikat för att bli lite rufsigt och luftigt. Min mardröm är att det blir tunt på  längderna längst ner för att det är för urklippt.

Jag klipper mig hos Mari, om du vill ha ett namn att gå på. Jättenöjd! Hon är dessutom grym på att plocka ögonbrynen

Salongen ligger på Drottninggatan, det är gågatan som går från Stortorget mot järnvägsstationen. Gå från torget, förbi Rådhuset på höger sida, fortsätt framåt och passera Harrys på vänster sida så småningom. Strax efter Harrys ligger salongen på vänster sida.

Gå till maps.google.se/ och sök på Drottningatan 25, Gävle så får du upp en gatuvy på hur det ser ut där (det är ingången med den svarta markisen precis före Ticket)

• Dupis

Dom gör efter dina önskemål :) Tänk att du går ifrån stan på Drottninggatan mot tågstation. Går förbi fnasket och bussarna. Först på vänster sida möter du nå mackställe tror jag det är, fortsätter du gå så avslutas det huset med Harrys på kanten. Sen går man över en lite bilväg, och nästa hus på vänster sida så finns Drottningsalongen i mitten av det huset, längst ner med dörren ut mot Drottninggatan, eller det är typ 5 trappsteg upp till dörren :)

• Anonym (?)
    Dupis skrev 2013-05-12 21:58:14 följande:
    Dom gör efter dina önskemål :) Tänk att du går ifrån stan på Drottninggatan mot tågstation. Går förbi fnasket och bussarna. Först på vänster sida möter du nå mackställe tror jag det är, fortsätter du gå så avslutas det huset med Harrys på kanten. Sen går man över en lite bilväg, och nästa hus på vänster sida så finns Drottningsalongen i mitten av det huset, längst ner med dörren ut mot Drottninggatan, eller det är typ 5 trappsteg upp till dörren :)

Nu vet jag ju vad fnasket är, men för läsare som aldrig varit i Gävle så låter det nog lite roligt.Skrattande
  • Almare
    Anonym (?) skrev 2013-05-12 22:21:22 följande:

Nu vet jag ju vad fnasket är, men för läsare som aldrig varit i Gävle så låter det nog lite roligt.Skrattande
    Hahaha! 
  • Dupis

Haha jo jag tänkte faktiskt på det att kanske du inte visste som var ny :P

• Dupis

Och jag går hos Mikkis, även grym på klippning och brynen :)

• Anonym (Fin i håret)

Tack så mycket för era svar och väg beskrivningen.

Nu har jag beställt tid där hos Carro är hon bra?...
    Funderade också lite på när jag såg bilder från deras Facebook sida om dom klipper lite så där punkigt och färgat och så..lite sånna där frisyrer som sticker ut lite?...

Blev lite orolig fördet eftersom min frisyr är lite mer vanlig men vill att dom klipper modernt och flikigt som ma nkna spreta till lite om ni förstår...det är viktigt att det liksom är bra och jämt  flikigt klippt...

Och klipper dom barn där också?....

Sen glömde jag att fråga vad det kostade med en topp klippning...

Den jag pratade med verkade väldigt trevlig i allafall...

• Anonym (Fin i håret)

*puffar lite*

• Almare

Det är klart att de lägger ut bilder på lite mer avancerade frisyrer. När jag var där satt det en dam på 70 år bredvid mig, och hon klippte sig inte särskilt punkigt

Det blir bra det där, ska du se. Var noga med att berätta vad du vill ha, helt enkelt. 

• Anonym (Fin i håret)
    Almare skrev 2013-05-15 07:07:19 följande:
    Det är klart att de lägger ut bilder på lite mer avancerade frisyrer. När jag var där satt det en dam på 70 år bredvid mig, och hon klippte sig inte särskilt punkigt

Det blir bra det där, ska du se. Var noga med att berätta vad du vill ha, helt enkelt. 

Jag vill ju ha en modern frisyr ...men inte skum liksom...en välklippt, lovar att jag är skräckslagen att gå till en ny frisör nu, med min otur så  blir det väl bara tok...man lämnar ut sig så hemskt när man sitter där... hua...önskade att jag visste resultatet redan nu.... vet ju hur galet det kan bli när fel person klipper....och jag är så noga med mitt hår .

Vad kostar en vanlig klippning där?...det glömde jag att fråga, jag kan betala hur mycket som helst bara jag vet att jag bli bra klippt,,,men kan vara bra att veta i förväg såklart.....väljer frisör efter hur dom klipper inte efter priset...så viktigt är det för mig med mitt hår.
  • Almare

Jag vet inte vad bara en klippning kostar.

Jag klipper, färgar, slingar, plockar ögonbrynen och köper produkter på samma gång när jag går dit, så för mig slutar notan på mellan 1500-2000.

Svar på tråden Hair city i Gävle, klipper dom bra?