• Anonym (Ledsen dotter)

hjälp min pappa är otrogen!

Hej, min pappa är otrogen mot min mamma och jag vet inte vad jag ska göra. Jag jobbar på en krog och igår kom mina föräldrar med vänner och drack. Min pappa står i baren och flirtar med andra kvinnor framför mig och min mamma. Han flirtar även med en familjevän till oss när han sitter vid samma bord som min mamma men hon blundar för det. Han står på dansgolvet och dansar intimt med andra kvinnor och min mamma ser ingenting. Till slut sa jag till ena kvinnan han hade dansat med att min mamma och hans fru satt där borta. Då blev hon förbannad och gav min pappa en rejäl utskällning. När kvällen lider mot sitt slut så ser jag hur min mamma och pappa går bort till sina cyklar. Hon pussar honom hejdå och han går därifrån. Han lämnade henne för att gå på en efterfest med sin vän. 

Men det här är inte första gången det händer. Första gången jag upptäckte det här var han på mitt jobb och drack med sin killkompis. Han satt och flirta med en kvinna och när jag kollar upp från bardisken hånglar han med kvinnan. Jag sprang iväg i tårar men samlade mig fort och gick fram till min pappa och sa att "nu får du fan skärpa dig". Han skrattade åt mig och senare under kvällen fick jag ett sms "Du ska göra ditt jobb och skita i vad fan jag gör", 

Jag tog upp det här med min mamma dagen efter och jag såg hur hårt hon tog det. Hennes svar var "Jag hoppas han hittar någon ny så att jag slipper honom".  Jag orkar inte längre höra och se hur min pappa jämt trycker ner henne och att han beter sig så här på mitt jobb framför mig och min mamma. Min mamma är nog inte mod nog och är nog inte mentalt redo att separera. Jag vet inte vad jag ska göra. Min mamma förtjänar så mycket bättre. Jag vet inte vad jag ska göra längre... Hjälp?!?

• Svar på tråden hjälp min pappa är otrogen!
  • Anonym (Werton)

Du är inte förälder och ska inte vara en förälder till din mamma. Jag tycker ändå att du ska stötta henne till steget att lämna din pappa. Fan va han är pinsam och flirta med andra och dessutom på sin dotters arbetsplats.

Kan hon bo hos dig för ett tag ? Ni kan kolla efter lägenhet till henne. Börja skapa ett oberoende ?

• Anonym (Ledsen dotter)
    Anonym (Werton) skrev 2013-05-12 20:12:47 följande:
    Du är inte förälder och ska inte vara en förälder till din mamma. Jag tycker ändå att du ska stötta henne till steget att lämna din pappa. Fan va han är pinsam och flirta med andra och dessutom på sin dotters arbetsplats.

Kan hon bo hos dig för ett tag ? Ni kan kolla efter lägenhet till henne. Börja skapa ett oberoende ?
    Nej det vet jag att jag inte är men jag försöker stötta henne men under alla år de haft tillsammans har han hela tiden tryckt ner henne och hon är inte världens bästa självförtroende. Jag har en yngre syster och mamma tror att det skulle förstöra mycket för henne. Min mamma tänker på familjen före henne själv. Jag vet inte vad jag ska säga till henne så att det inte kan fattas fel. 

Ja det tycker jag är helt förskräckligt och när jag förklarat för honom att jag inte tycker det är okej så säger han att jag ska sköta mitt jobb och inte bry mig om honom, när min pappa fått reda på att jag berättat vad som hänt för min mamma så blev jag kallad för "tjallarunge" och massa olika svordomar som jag inte vill ta upp här.

Jag bor för tillfället hos min pojkvän för att jag och pappa inte kommer överens och letar efter något eget. Och jag skulle hjälpa henne mer än gärna efter en egen lägenhet men jag tror inte hon vågar ta det steget. Hon bor med min pappa och lillasyster i ett radhus där dom lagt ner mycket pengar i renoveringar och projekt. Min mamma älskar sitt hem och hon skulle aldrig ha råd att bo där ensam. Jag tror hon bara bor kvar för allt hon gjort för huset och för att min lillasysters hjärta skulle gå i tusen bitar. (Min syster är 12 år och förstår inte så mycket om vad som händer.)

Och något jag också blir väldigt ledsen över är att pappa sitter på våran hemdata och har laddat hem porr som min lillasyster kan upptäcka då han lagt filer på skrivbordet. Jag tycker att han förstör hela familjen och att göra något sånt ska inte ens 12 åriga dotter behöva se.
Svar på tråden hjälp min pappa är otrogen!